Sjukisar!

Nicole är sjuk med tokhög feber och Jamie är förkyld som tusan. Men...
Stella är piggare än på länge!
Igår kunde hon inte somna och jag bad henne ligga kvar i sängen mendans jag gick upp och gjorde en flaska vällning till. Plötsligt står hon där i dörrhålet och kikar ut. När Stefan sa "Näe, Stella du ska ligga i sängen och sova nu..." Åkte den berömda underläppen ut och ögonen tårfylldes...
Vi föll för det och lät henne vara uppe. Hon hade pyjamas-dans och andra gymnastiska övningar för sej här hemma ända till halv 12 på natten!!! I vanliga fall sover alla barn vid 19.30. En regel vi i håller ganska hårt på då det gynnar alla parter. Men inga regler utan undantag..
Däremot får man midre roliga konsekvenser av att man mjuknar...
Stella vaknade av allt morgonstök straxt innan 8 i morse. Hon har varit allmänt surig hela fm och har inte kunnat inte komma till ro och somna nu på dagen. Hon har klivit ur sängen 4000 gånger och ropat på mej minst lika många. När jag väntar en stund med att gå in ropar hon på Jamie istället..
Men nu, efter över en timmes knölande verkar det som om hon somnat där inne! FINALLY!
När hon vaknat ska vi ta oss till centrum för att fylla på vårt lilla hem-apotek.
Nikki-alvedon och halstabletter till Jamie!

Vi var på Jamies Lucia firande i måndags. Det är alltid lika mysigt! Tyvärr hade Jamie en pepparkaksdräkt på sej som han inte var nöjd med. Han surade sej igenom nästan hela uppträdandet. Men i det stora hela var det fint! Dom överraskade med att sjunga blinka lilla stjärna på engelska! Jamie har hållt det hemligt för oss! Han brukar alltid gå runt och sjunga när han lärt sej någon ny sång men denna har han övat på helt i smyg! Han börjar bli så stooor!
Han har lärt sej så mkt och vuxit massor på bara en termin!
Beror nog mycket på att han har så himla bra fröknar i skolan och på fritids!

Nu ska jag soffmysa med James medans tjejerna sover! Min stora Gullis!

MIN UNDERBARA UNGE!

Tröttis!


Tuffis!


Finis!


Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0