Håll i hatten!

I morgon ska vi hem till svärföräldrarna och då ska jag få låna deras kamera så att jag kan föra över bilder till datorn! Då blir det uppdatering vill jag lova! Att blogga utan bilder suger!
Då ska ni få se allt från fars dag till nu! Har dock inte fotat så mkt. Det är nämligen inte så roligt när man inte vet om man får anvädning av korten.
Snart kommer Jamie hem! Ska bli spännande att höra hur hans match har gått! Längtar till jullovet! Då får vi njuta av hans närvaro mer än på vanliga skolveckor!

Idag har det varit si lite och så med det mesta...
Tjejerna har sovit om varandra så det har varit full rulle non stop! Vi var i skogen på morgonen. Sen gck vi hem till Therese en stund. Tänkte att Stella skulle vara helt slut och somna på studs men IKKE! Vi körde samma "ritul" som alltid. God natt till hästen, god natt till fiskarna och sen säger jag  "natti" och går ut ur hennes rum.
I vanliga fall somnar hon på studs! Men inte idag... 
Någon minut senare ropar hon. När jag öppnar dörren står hon i fotändan, rufsig i håret och rosenröda kinder och med ett stort leende som sträcker sej nästan från öra till öra.. Jag lägger ner henne, bäddar om henne och säger åter igen "natti"...
Efter ett tag hör jag hur hon börjar sjunga -Pippi här... Pippi här...
Jag låter henne vara en stund och tänker att hon snart kommer till ro. Det blir tyst men efter en stund så ropar hon igen. -Mamma... Mamma... MAAAMMMAAA! Jag går in och känner en odör...
Smajlet är detsamma och hon talar om att hon har bajsat. *wiee*
Gör ett snabbt byte på plats och säger "natti" för tredje gången.
Det är tyst en lång stund och jag lägger mej bredvid Nikki och hoppas på att jag oxå ska få vila lite.
Men näe, hon ropar igen! När jag går in är smajlet större än jag något tidigare skådat!
Hon står på tå i fotändan och den busiga nästan självgoda blicken säger allt!
Hon är SUPERNÖJD!
 -Oj täcke! säger hon och pekar på golvet.
Täcke, kudde, underlakan och snuttis ligger utspritt över golvet i hennes rum!
Fint tänker jag... Fint... Bäddar iordning och lägger henne igen.
Utan sömn blir eftermiddagen något man önskar sin värsta fiende.
Så fort jag stängt dörren hör jag henne -NÄE PIPPI, NÄE! Sen vart det tyst och hon somnade! Det blev ingen vila för min del men det vart ett långt blogginlägg!
Jag har ju typ ett halvår kvar på föräldrarledigheten så jag hinner nog vila en annan dag! =)

Nu ska jag gå och lägga mej!
NATTI!


Kommentarer
Postat av: moster

haha åh min lilla snutt! Kan verkligen se hur hon står i sängen och ler, man smälter!!

2009-11-29 @ 20:15:40
URL: http://lindasofie.devote.se
Postat av: Camilla

Jo vi saknar att kunna låtar Rasmus bada i badkar men när vi renoverade vårat badrum valde vi mellan badkar eller tvättmaskin. Vi kunde inte lyckas få in både och... Vi valde tvättmaskin och är rätt glada i det, den går varm om dagarna ;)



Söt hon är din Stella-bus!

Kul att det snart blir bilder på bloggen igen. :)

2009-11-29 @ 21:18:44
URL: http://mammaochrasmus.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hallå tjejen!!!



Det har hunnit bli dec och ingen uppdatering men varken ett hej eller några bilder!! :-)

2009-12-09 @ 18:57:18

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0