Onsdag...

Hit och dit, fram och tillbaka.. Lite så har det varit idag! Men det har varit roligt! Först promenerade vi till skolan och lämnade Jamie. Han ville ta bussen som han vill varje morgon.
Jag tycker att han är en liten latmask. Jag gillar jag att gå! Alla mår gott utav det!
Självklart åker jag hellre om det regnar och blåser men just i dag var det faktiskt fint väder! 
Vi gjorde en deal, om ingen buss passerat oss på vägen till busshållplatsen skulle vi åka buss. Annars skulle vi gå. Direkt när vi skakat hand på detta vänder vi oss om och tittar... Brrruummmmm... Där gick den..
Jag fick som jag ville! Jamie vart lite sur och påstod att jag säkert visste vilka tider bussarna går =P
Han glömde bort sin ilska när jag berättade historien om när han föddes.
Hur allting började med att jag vaknade på natten och kände att något var anorlunda. 
Jag kände att vi skull få träffa den lilla bebisen snart.. Å va nyfiken jag var!
Vi längtade efter den okända men ändå välkända lilla bebis som växt i min mage i 9 månader!
Vi hade klurat på om det var en hon eller han. Om den var hårfager eller skallig. Ljus eller mörk. Tjock eller smal...
Det visade sej att det var en helt perfekt, lagom tjock, skallig kille som buffat och knuffats där inne!
Mammas skrot fick han heta i flera månader då vi inte kunde bestämma oss för vad gogubben skulle heta! Han skrattade när han hörde alternativen och tyckte att vi valt rätt! 
Vi pratade om det hela vägen till skolan!
Sen gick jag, Stella och Nikki hem. I farten kikade vi lite på dom frusna änderna som simmade runt i farstaviken. Vi var hungriga och åt havregrynsgröt med hallon på så fort vi kom innanför dörren (inte Nikki såklart).
När Stella vilade rensade jag min garderob. Insåg att jag behöver shoppa lite. Det ä roligare att handla till barnen men jag behöver verkligen pigga upp garderoben!
Sen mötte vi upp min mamma och gick till min mormor. 
Stella sprang direkt in i köket och tittade upp på sin gammelmormor och föreslog att vi skulle fika. Självklart hade hon sin goda äppelkaka med vaniljvisp redo! Stella tog en plats vid bordet och satt med skeden i högsta hugg och hade lite svårt att förstå varför hon behövde vänta tills kaffet var klart!
Sen åt hon som en hemlös!
Det var nästan svårt att få övriga att tro att Stella åt precis innan vi gick hemifrån. Efter äppelkakan kompleterade hon med en mandarin och ett halvt äpple. Hur får det plats och vart tar det vägen???
Jamie hadde hockyträning idag. Hans pappa tog dit honom för stefan jobbade långt bort och kom hem sent. Jag kan inte förstå att en 6-åring ska ha tre träningar i veckan!
Efter träningen ska det duschas och ätas. Sen satt vi och tragglade läsläxa med en övertrött kille som bara fnissade. Det kan inte ge särskillt mycket.
Vi måste se över våra rutiner och kolla om vi kan ändra något.
Skolan är prio ett. 

Nu är det grays!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vi har köpt en lgh i holmviksskogen.

En jätte stor 3a på 95 kvd!

Vi kan väl ta en fika någon dag?

2009-11-19 @ 11:18:43
URL: http://ginnsy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0