Amningsmarathon...

Japp... Det börjar runt 19 och håller på tills jag går och lägger mej. Inte alltid så spännande men vad gör man inte för dom små liven?
Stefan är och gymmar och solar. Jag är avundsjuk. Det var länge sen man kunde trötta ut kroppen på ett gym eller steka den i ett solarium... Men min tid kommer oxå! Jag har en underbar sambo som stöttar mej i amnings-tristessen så jag står ut!

Vi har en "ritual" när Stefan kommer från jobbet varje dag.
Stella tycker att det är så roligt.


Först tittar vi ut genom fönstret och letar efter pappa.


Sen får vi syn på honom OCH JAMIE!!! Då blir vi jätte glada!!!


Då springer vi och öppnar dörren,  kikar ut och ropar!
(Molly ser ut som om hon sett ett spöke för att hon skulle stanna på sin plats.
Hon har uppenbarligen inte gjort som jag sa och skämms när hon får syn på mej)


Sen kommer dom!! Då pussas vi!!!


Och kramas!


Och pussas lite till!

Stella har varit på Jamie hela kvällen. Kramat, pussat, kelat, busat, skrattat, hoppat...
Tillslut fick jag tvinga ner henne i badet så att han fick vara ifred en liten stund. Även fast hon bara är kärleksfull så kan det bli lite för mycket när hon är "in his face" i flera timmar.
Han är tålig och säger inte så mycket utan låter henne göra nästan vad hon vill.
Vi försöker pusha honom att säga ifrån när hon blir för mycket men han vill inte göra henne ledsen. Då står han hellre ut lite till.. Han är alldeless för snäll.
Men han njuter nog lite av kärleken och uppärksamheten han me!

Här lär Stella Nikki hur prylarna fungerar.

"jag ska lära dej allt jag kan"

"du är bäst"


"Nu fattar jag!"


Kommentarer
Postat av: mia universums stoltaste farmor

Underbart att få se denna ritual.Barnen är det goaste som finns. Tina o Stefan är inte så dåliga dom heller. Kram o massor med kärlek till Er allihop.

2009-10-20 @ 06:38:34
Postat av: Camilla

Vad underbart att se att dina finingar är så underbart goa med varandra. Snacka om syskonkärlek på hög nivå!

2009-10-20 @ 08:44:11
URL: http://mammaochrasmus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0