Fin besök mitt i veckan!

Imorse promenerade jag och barnen till skolan. Det blir kallare och kallare för var dag som går!
Nästan så man vill ta ner vinter jackan från vinden!
BURR!
Molly har en huvudkudde som säng och kryper in i örngottet när hon ska sova. Hon är en riktig sömntuta! Man får dra ut henne ur örngottet varje morgon. När man väl har klätt på henne jackan och kommit utanför dörren står hon och skakar som ett asplöv och vill inte gå en meter för hon är TRÖTT och FRUSEN!
Hon tittar på mej med sina kloka ögon och jag ser hur hon tänker:
"Snälla, låt mej slippa!!!"
Hon stannar flera gånger på vägen och stretar emot... I morgon ska jag bädda i korgen under vagnen så hon får vakna till i lugn och ro... =)

När vi kom hem skurade vi badrummen! När jag säger VI menar jag att Stella och jag skurade badrummen! Japp! Hon fick minsan dra sitt strå till stacken!
Hon tyckte att det både var roligt och spännande att få andvända spray och trasa!
Det vart rent lite här och var! Toppen!


Alla barnen har gjort mej stolt idag!
Stella har varit utan blöja hela dagen! Förutom under sovstunden såklart.
Värsta stora tjejen!!
Nicole har blivit en ny tjej! Hon försöker få tag på saker man håller framför henne. Det började så smått för två dagar sen men nu går det undan!
När jag hjälpte Jamie med läsläxan idag slog det mej att han är så himla duktig! Jag är imponerad över hur fort han lär sej! Han sa att matte och läsa var det roligaste han visste!
Det måste vi ta vara på och köpa såna pysselböcker!!

På eftermiddagen fick vi finbesök! Mia, Leffe, Fia och Fredrik!
Supermysigt! 
Barnen tycker det är så roligt när dom är här!
Dom njuter av att få jubel och applåder för sina framsteg sen sist dom sågs!
(Det går ju sällan mer än en vecka men något nytt har dom oftast att visa upp!)
Å helt oväntat blev det rena rama julafton!
Farmor Mia hade med sej massor av nya fina trosor till Stella! Tummen upp!! Nu har vi ombyte!
Fingerfärdiga Fia håller på med finfina mössor till barnen! Det vi fick se var jätte snyggt! Tummen upp för kanonfaster!!!
Sen... DOPKLÄNNINGEN!
Den vackra dopklänningen som farmor Mia sytt och fixat med!
Den är såååå fin!!
Vi gör vågen för farmor!! *wiee*


Dansuppvisning!

Dansuppvisningen fortsätter i nya trosorna! =)


Snicksnackar med faster Fia!


Det var roligt... Tyckte Fia!


Mia hade med sej pedagogiska kex! ;P
Efter massa skriverier blev det till en fiffig lek.
Den ena blundar och den andra plockar bort en bokstav.
Sen ska man gissa vilken som är borta! Ser ut som Jamie fuskar lite...


Sociala typer dom där... ;P


Fredrik och Leffe!


Mörk och konstig bild men ändå så himla bra!
Stisse härmar Stellas nya dans-stil!

Natti!



Kommentarer
Postat av: Mia

Farmor Mia Tackar för en mysig torsdagskväll. helt underbart att tanka kärlek från familjen. Speciellt att se sitt 1 1/2 år gamla barnbarn dansa som hon inte gjort annat. stoltheten i hjärtat svämmar över.Tack för goda bullar och gott sällskap :)Farmor Mia

2009-10-09 @ 07:00:36
Postat av: lill moster

Åh, jag saknar er! Ni är ju snart klara med pusslet? :O duuktiga ni varit

2009-10-09 @ 12:32:51
URL: http://lindasofie.devote.se

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0