Full rulle! =)

Idag har det varit det full rulle från morgon till kväll!
Therese kom hit och lämnade in sina små och tog med sej Molly och Mellisen ut på en liten morgon-prommis medan jag dukade frukost. När hon kom tillbaka satte vi oss och åt... Eller åt gjorde alla andra medans vi sprang runt och tillrättavisade hundar, böt en och annan bajsblöja, ammade ett och annat barn osv... När barnen väl var nöjda hade magsäcken dragit ihop sej till storleken av en ärta pga stress.. Näe, skämt å sido... Den lilla maggen är likt en scout ALLTID redo för frukost/lunch/middag och allt annat man på något sätt alltid hinner trycka i sej =) 

När det var dags för vila gick dom hem till sej och jag nattade Stella. Jamie och jag plockade undan lite snabbt för att 30 minuter senare säga hej till min mamma & Birgitta! Jag slängde ihop en kladdkaka som gjorde succe!
(Tack Tess för receptet!)
Sen ramlade min mormor in oxå!
Oanmäld som för det mesta, men alltid lika välkommen! 
Vi alla snicksnackade och fikade i 4h!!! 4 TIMMAR OCH 20 MINUTER! Barnen tyckte självklart att detta var superkul! Min mamma brukar inte vara här så länge en vanlig vardag så hennes kära barnbarn njöt av att få visa henne diverse konster och framsteg! Sen dök Sofie upp från ingenstans! Kul tänkte jag!! Men...Hon sa typ hej, slevade i sej en fjärdedel av kladdkakan med tillhörande grädde och sa sen hej då... Trevlig prick nu för tiden... =P

Sen var det dax för middag. Korvstroganoff med ris på menyn idag!
Gott vart det!
Stefan visade ett tydligt missnöje över att han missat kladdkakan så jag och barnen överraskade med baka en till!


Spännande!


Mina Finisar med det traditonella mjölet på näsan!
Ett måste om det ska bli riktigt gott!


En liten smakis!


Jamie dekorerar fint!
-Stisse kommer att bli så glad!


Tadaa!


Jamie skär första biten!
Mums!

Natti!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Vilken fin kladdkaka! =)

Jo fika länge, det är något man verkligen kan!

2009-10-21 @ 22:21:49
URL: http://mammaochrasmus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0