Kalasdag igen! =)

Idag ska vi till barnens farfar och fira hans fru, Ingela. Hon fyller jämt och det ska självklart firas med dunder och brak! (Å förhoppningsvis lite smörgåstårta)
Det innebär att jag ska ge mina systrar ett litet överrasknings besök och gå genom deras garderober! Jag måste hitta något tjusigt att förgylla min lilla kropp med. Eftersom jag inte inhandlat partykläder/kalaskläder på typ 2 år är det näst intill ett museum av antika partoutfits i min garderob!! Nu låter det kanske värre än vad det är men jag ser inte någon anledning att stå i sandlådan eller i skogen med "den lilla svarta"som kostar mer än skjortan och halva brallan! 
"Piffigt" som var mitt förra motto har bytts ut till "funktionellt".
Haha, det låter som om jag går i militärbyxor med fickor på sidorna för att det ska rymmas snorpapper, hundgodis och ett och annat Mariekex. En ful kepa och tofs för att slippa kamma håret och en fläckig luvtröja för att den är varm och lätt att hala fram Nikkis mat i!
Så är alltså INTE fallet! Funktionellt behöver nödvändigtvis inte vara fult, fläckigt och okvinnligt!
Men men...
Inte nog med att jag måste hitta något som den lilla kroppen får plats i... Det måste även vara något som jag relativt lätt kan utfodra den yngsta i utan att behöva klä av mej på hela överkroppen! Vi får se hur det går!

Nu sitter jag och lyssnar på hur Stefan försöker få på Stella kläder... Hennes nya grej är att låta hela kroppen bli som gelé och falla ihop i en liten hög som inte alls är särskillt samarbetsvillig.
Man blir inte ett dugg irriterad! Lovar!
Inte nog med det så ligger Molly i samma rum och gnager på sin stinkande grisknorr... 
"Aldrig mer ska hon få en sån där äcklig Tina!" ropar han.. "hälsa Tessan det oxå!"...
Själv sitter jag här, låst av Nikki som äter/sover i min famn... Jag ler... Jag gör det där 5 dagar i veckan och har fått in snitsen. Jag gör det på en minut med ena handen bakbunden!
Nu kom dom ut ur Stellas rum! Hon är toksöt i svart/rödrutiga leggings, kjol och luvtröja. Lånar pappas hatt lite oxå! Min fina unge! Å min underbara älskling!
Jag är glad att jag har dom alla! Min fina familj! På måndag kommer Jamie hem! Då är vi fulltaliga igen!!



Suddig med tuff!


Morgonbus med pappa gör Nikki på gott humör!


Mina killar!



Tjingeling!!


Kommentarer
Postat av: Tess

haha! köper hela korgen med knorrar till molly!

btw stisse, hörde att du är värsta kärringen med kaffet, en sked, hallå.... jag tog tre!! nu e jag smal om magen!

2009-10-03 @ 19:41:02

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0