Söndag=Städdag...

Japp! Så är det hemma hos oss!
Vi tog en paus och mös ner oss i soffan en stund. Stella satt i mitt knä och Nikki i Stisses...
Stella skulle till att börja med ruggugglefasoner så jag försökte avleda genom sjunga lite. Vi brukar sjunga klassikerna som "Imse vimse" och "klappa händerna så fort du kan" osv... 
Jag ville överraska med något nytt och kom att tänka på "Var är tummen" sången! För att börja lite light tog vi "var är handen"...
Jag sjunger en gång och gör rörelserna till... Hon ser allvarligt på mej och ber mej sjunga den en gång till... Perfekt! Den gillade hon!!
När jag sjungit klart ser jag hur hennes ögon tårfylls och hon börjar storgråta!
Jag sjunger så vackert att hon blir rörd utbrister jag till Stefan medan jag snabbt kramar om och tröstar henne.
Ja eller hur! Fick jag som svar...
Nja, så kanske inte var fallet men hur kan den sången uppfattas som sorglig eller obehaglig... Det måste vara att handen försvann! Konstigt..
Stefan tyckte att jag var elak men jag prövade att sjunga den en gång till... Jag ville ju bara veta om det verkligen var den som utlöste dessa känslor..
Det var det...

Föresten! Jag har helt glömt att berätta en sak!! En jätte stor och viktig sak!! Här ska ni får höra farmor, mormor, släkt, vänner och anonyma nyfikna!!
Stella kissade på toaletten för första gången igår! Japp! Värsta stora tjejen!! =)

Kusin Jenny och "faster" Camilla var här som hastigast idag!
(Ni måste allt komma och fika snart! Du me Camilla!!)
Dom kom med en klädleverans! Stella får låna kläder av syssling Felicia!
 Alltid lika uppskattat!!! Tusen tack!

Nu måste jag fortsätta städa! Wiee! =/


Kommentarer
Postat av: camilla

Åh jag kommer gärna förbi nån dag och tar en fika!! Kanske jag får en nosspuss eller två av din söta voffsing-kanske den minsta jag sett! haha...

Det var kul att se dig om än så kort.



kramar Camilla

2009-10-04 @ 20:36:51
Postat av: Mia

började farmors lilla princessa gråta för sången minsann... kommer du ihåg att hon började gråta när hon var pytteliten och du satte på en skiva med ja vem var det nu.

2009-10-04 @ 21:00:13

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0