AJ!

Här hemma har vi migrän både Jamie och jag...
Jamies är värre än min. Han kräks och får nästan panik över att han har så ont.
Jag får bara så ibland. Oftast kan jag "leva vidare" men är ljuskänslig och lättirriterad. 
Solbrillor för hela slanten!

Idag har jag träffat min lillasyster Sofie. Stella är så förtjust i henne att hälften vore nog! 
Precis när hon har kommit hit vill Stella bara sitta i hennes knä och myyysa!
Sen tog vi en promenad till coop. Då fick hon sitta på Sofies axlar! Hur roligt som helst!! Då måste man hålla i sej i öronen för att inte trilla av!

Haha!

Vackra!

På coop handlade vi lite och mötte upp Stefan och Jamie som skulle panta burkar och flaskor.
Jamie samlar på alla pantflaskor han kommer över för att tjäna in lite extra pengar. Med dom pengarna får han göra nästan vad han vill! Min fina kille har dom två senaste gångerna valt att ge en del av pengarna till fattiga barn. 
Idag ställde han frågan "varför ger folk barnen så lite?" (Bössan var halvfull). Vad svarar man på det? Mitt svar vart att dom tömmer bössan varje dag, därför har det inte hunnit bli mer ännu... Men är det så? Jag tror att jag ljög... Jag tycker att det är så underbart när barn är lyckligt ovetande om allt hemskt. Jag har försökt hålla hemska sanningar så långt ifrån honom som det bara går. Det är fullständigt onödigt att ge mer information om "vuxen-saker" än han ber om tycker jag.
Däremot är hans fråga värd att tänka på. Varför ger vi så lite till fattiga barn?
Är det för att man inte tror att det kommer till dom fattiga barnen? Eller är det för att vi inte anser att vi har råd? Jag borde antagligen inte erkänna det men jag tycker att det är bekvämast att inte tänka på dom alls.. Jag vill inte ha en bild på näthinnan av dom stackars små, smutsiga, hungriga barnen som inte har mat eller rent vatten... Ingen trygg famn att trösta sej i... Jag vill inte veta hur mycket små oskyldiga barn lider när jag står maktlös inför det. Jag kan inte rädda dom alla hur mycket jag än vill. Därför vill jag inte tänka på dom alls. Jag vet att det är egocentriskt. Jag vet att det är elakt och fullständigt hemskt. Jag kan inte.
Men jag lovar att nästa gång jag går och handlar ska jag definitivt lägga pengar i den halvfulla bössan. Det hjälper inte långt. Kanske inte alls men det finns en chans att det hjälper något...
Det är iaf ett steg i rätt riktning för min del...

Nu ska jag krypa i säng och blunda. Hoppas att huvudvärken är borta när jag vaknar i morgon!

Ps. Mia du som gav Stella den brillianta idén att sätta kon på vagnen och "be" om skjuts kan vänligen komma hit och skjutsa henne! Hon ber nämligen inte så snällt längre... Ds

Först tjatar hon en halvtimme...

Sen försöker hon lite själv...

Sen ger hon upp... Eller funderar hon på vad farmor har för nummer till mobilen?

Hej dåååååååå!


Kommentarer
Postat av: meeeeeela

fina stella!!!

2009-09-23 @ 23:15:13
Postat av: Fia

Hahaha, stackars er! Gullunge är jobbig gullunge :)

2009-09-24 @ 12:43:23

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0