Blåbärsplockare!


Ja,   nu   har   vi   varit    effektiva.    Klockan    har   inte    ens    slagit    12    och    vi    har    redan   städat    och    tagit    en    lång    skön    skogspromenad!    Eller    skön    vet    jag    inte...
Jag    tycker    faktiskt    att    det    är    ganska    obehagligt    att    gå    i    skogen    själv. Utan    någon    annan    vuxen...
(Jag    vet!    Jag    är    jätte    töntig.    Mörkrädd    är    jag    oxå!  )
Om    jag    hade    haft    en    stor,   stark,   modig    hund    hade    jag    kanske    känt    mej trygg    men    Molly    är    inte    mkt    att    lita    på    när    det    väl    gäller...
Blir    situationen    lite    hotfull    kryper    hon    in     under    vagnen    och     gömmer    sej. Å    när    jag    säger    hotfull    menar    jag    tex.    att    en    annan    hund    skäller    eller att    någon    skjutsar    på    cykel    och    båda    bär    hjälm.    Sådant    är    ytterst    läbbigt!   
Som    sagt,    hon    är    inget    att    lita    på!
Vi    alla    kom    hem    från    skogen    utan    större    åkommor.    Som    alltid.    Jag kanske    kan    lägga    ner    min    hariga    stil    och tuffa    till    mej     lite.    Föregå    med    gott    exempel...
Stella    åt    blåbär    som    en    tok.    Jag    får    lura    henne    från    buskarna    om    det ska    bli    en    promenad    överhuvudtaget.    Inte    nog    med    det    så    har    Molly    blivit    torsk    på    blåbär!    Hon    plockar    dom    själv    från    busken!!    Jag    har    bara sett    Therese`s    hund    göra     det    och    vart    jätte    imponerad!     Nu     när     vi     kom    hem    ringde    jag    upp    Mamma     och    berättade    att    Molly    minsan    är    så smart    att    hon    härmar    Therese´s     hund!     Men    tydligen    var    hennes    gamla hund    snäppet    värre    och    åt    vinbär     direkt    från      busken!    Mamma     ska     alltid     vara     värst...

Nu     kom     Sandra    hit.    Vi     ska    fika    lite...    Det    är    sånt    vi    gillar!!!        Sötsaker    och     tjejsnack!    
Pratade     förresten     med     Sisse     nyss.     Han     var     ganska     bakis.     Det     tycker jag    är    bra!     Han     behöver    röja    av    sej    lite!    Han    är    ju    hemma    nästan    jämt,    som    den    perfekta     familjkarl     han    är!  =)
Men    vi    saknar    honom     faktiskt    här     hemma! 

Tjolahopp!


Kommentarer
Postat av: sara

Skönt att höra någon som tycker samma lika. HAr aldrig varit själv med barnen i skogen och tycker inte heller om mörker...då maken är borta längtar jag ihjäl mig och känner mig halv utan honom! Kram på dig.

2009-09-20 @ 17:59:54
URL: http://zarrow.blogg.se/
Postat av: far

2009-09-27 @ 07:36:53
Postat av: Anonym

Va har vi fått en tumsugare hi hi hi..Snacka om att åka sådär en 25 år tillbaka i tiden.Både fia O stisse sög ju på tummen. Nicole är såååå söt med tummen imun så farmor vill äta upp henne :)

2009-09-27 @ 20:00:48

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0