Hejsan!

Det säger alltid Stella när hon tar telefonen och ska prata med någon! =)
Jag har försökt blogga i flera dagar men det blir bara skit.. Är inte på det humöret helt enkelt. Det har slutat med att jag stängt ner sidan och låtit allt jag skrivit bara försvinna. Men idag gör jag det igen och idag ska det publiceras hur värdo det än blir!
Vi är fortfarande förkylda hela bunten men det är nog på bättringsvägen nu. Vi sakna Jamie massor här hemma! Jag längtar tills jag får krama om honom och trycka ner min näsa mellan hans hals och axel och snusa på honom! Min fina unge!

Igår var vi på forum och köpte ny vårjacka till Stella. Det blev en skaljacka från poop med tillhörande fleece. Hon var så stolt i den nya fina jackan! Efter det åkte vi hem och meckade ihop hennes nya säng.
Hon är stor tjej nu och en stor tjej ska ha en stor säng =)
Eftersom tjejernas rum är ganska litet har vi funderat över hur vi ska lösa säng "problemet" när det är dags för Nikki att flytta in dit. Det skulle vara omöjligt att ha 2 sängar där inne. Då blir det ingen lekyta kvar alls. Efter flera månaders letande & klurande hittade vi en lösning som vi hoppas fungerar! En vanlig 90 säng med en utdragbar låda under. I den utragbara lådan finns en till 90 säng! När man inte sover i "lådan" skjuter man bara in den. *borta*
Rummet vart ju helt klart mindre när man tog bort hennes lilla växa säng och stoppade in en vanlig. Men men. Man kan inte få allt här i världen och vi lär ju inte bo här i all oändlighet. Hur som helst blev Stella JÄTTE glad över sin nya säng! Hon bäddade ner dockor, kastade bort dom och bäddade fint och tillslut bäddade hon ner sej själv! Sängen är ju väldigt mkt högre än vad hon är van vid så jag hoppas att hon håller ben och armar innanför sängkanten på nätterna! Det bästa med den är att båda bäddarna är riktiga sängar. Ingen utav flickorna får sova i en ranglig extrasäng.

Vi var ute en stund på fm idag. Det var lite kallare dag än igår. Men solen värmde i vår lilla sandlåda. Tjejerna busade och lekte i lite mer än en timme sen åt vi frukt och gick in. Jag har haft lite ont i huvudet hela dagen och vid den här tiden började jag frysa oxå. Det blev en snabb lunch och sen vila.
det har gått över två timmar och dom båda sover fortfarande.

Stella fick en jätte fin klänning med tillhörande mammulucker(<--- Hur stavar man det?) och ett hårband av mina kuiner när hon fyllde år men det var tyvärr för smått och måste bytas. Innan jag fick tag på "rätt" kusin (hon som hade kvittot), höll det hela att gå åt pipsvängen. Kvittot var lagt i påsen som presenten låg i, vilken jag använde till sopor och slängde i morse. Detta fick jag veta i ett sms nyligen och jag rusade ner till sophuset och som tur var låg påsen där, överst! Eftersom jag berättar det här måste jag ju tillägga att det bara var pappersskräp i påsen. En massa reklam och sånt... Näe, jag sopsorterar inte. Jag får skämmas, jag vet. Jag tog iaf påsen och rusade upp i lägenheten. Vände upp och ner på den och där, sist av alla papperssaker singlar kvittot ner!
I skrivande stund är sopbilen här och tömmer! Det kan man kalla tur!!!!

Nu ska jag väcka tjejerna! Annars blir kvällen inte till belåtenhet!

I morgon kommer Johanna med sin lilla max! Det ska bli roligt!

*kram*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0