I´m back!

Blogg-svacka kan man kanske säga.
Men nu är jag här igen! Bilder ska det bli oxå!

Jag vill börja med att berätta att Nikki går! Hon tog sina första steg 9 månader och 4 dagar gammal! Bara en dag senare än Jamie. Självklart var han väldigt nöjd med att fortfarande ha "rekordet"!

Idag har jag och barnen varit ute i princip hela dagen. Vädret har varit underbart! Vi promenerade till Jamies skola på morgonen och efter det lämnade vi in Molly och spenderade ett par timmar i sandlådan.
Det var kallt i morse men barnen tycktes inte känna av det alls. 
Vid lunchtid gick vi in och åt och vilade. Men vi var bara inne drygt två timmar innan vi gick ut igen. Först en prommis med Molly sen sandlådan! Stella är som galen i sandlådan! Nikki oxå för den delen. Däremot vill hon mer än gärna äta allt som kommer i hennes väg så det gäller att vara snabb som en iller för att hon inte ska få i sej något!

Stella förvånade mej idag! Hennes språk utvecklas med raketfart!
Hon bad om en glass när det var dags för mellanmål och jag svarade henne att den var slut. Då tittar hon på mej med sin gulligaste blick, lägger huvudet på sned och säger
"men snälla mamma..." 
Hon lät som en 5åring! Skrämmande men gud så roligt!
Igår kom hon in till mej när jag stod i köket och pysslade och sa "Tjena mamma!"
Jag har aldrig hört henne använda ordet tjena! Det är inget ord vi andra andvänder heller så vart kan det komma ifrån???.
 Åh va jag skrattade!

Jamie och jag har räknat lite matte i helgen. Han blir bara bättre och bättre! För honom handlar det om fokus helt klart. Det är inte lätt att behålla koncentrationen om något händer eller låter runt omkring. Men vem var inte så i den åldern? Vi brukar passa på när tjejerna sover middag så att inget kan störa.
Han älskar att räkna matte! Helt underbart tycker jag då det adrig har varit min starka sida. Stefan är mattesnille vilket imponerar stort på Jamie! En lång tid framöver är Jamies uppgifter inte ett problem för mej men jag kommer nog tacka min lyckliga stjärna att Stefan finns när liggande stolen kommer som hemläxa (hörde dock att man inte andvänder det räknesättet längre, phu!).

Påsklovsveckan har gått i lugnets tecken. Vi har tagit vara på dagarna och varandra. Vi har varit ute massor och letat påskägg till barnens stora förtjusning! Av Mia, Leffe och mamma och mina systrar fick barnen påskpresenter istället för godis. Toppen tycker jag och barnen likaså!

Hela familjen njuter av att skogen äntligen är snöfri! Till och med Nikki uppskattar det! Hon kryper runt bland löv och rötter och ropar med hög röst om hon tycker att någon kommer för långt bort!
Jag och Jamie har har haft massor av ensamtid då vi tagit kvällspromenaderna med Molly tillsammans. Det har blivit skogspromenader så klart! Där övade vi Molly på att spåra. Jamie fick gömma sej och sen skulle hon hitta honom. Jamie blir bättre och bättre på att hitta gömställen och Molly tycker att det är sjukt roligt!! Jag håller kvar Molly tills Jamie ropar på henne. Hon är taggad som tusan och den enda ledtråden hon får är ett enda rop. Sen får hon använda nosen. Väl hemma igen är hon trött som en trasa!

Den här veckan blir lugn. I morgon fm ska vi till min mormor och hjälpa henne lägga ut lite saker på blocket och på em. kommer Therese med barnen och leker en stund!
På torsdag fyller Stella år! Hela 2 år! Stora tjejen!
Tiden går så himla fort! Jag är sååå glad att jag haft båda tjejerna hemma under föräldraledigheten! Det kanske inte alltid är helt lätt men ändå inte hälften så bökigt som jag fick höra att det skulle vara! Dessutom har det varit underbart att kunna hämta Jamie tidigt varje dag!

Nu är jag sugen på en kopp te och soffmys!
Här kommer som utlovat lite bilder!




På väg till blåkulla!


Det är jobbigt att resa så långt...


Barnkalas hos syssling Felicia som fyllde 3år!


Jag har gjort ett MENSA test och fick veta att jag är smartare än 90% av befolkningen. 
Det visste jag ju redan! Men nu vet ni alla det oxå =P


Vi sådde gräs så att vi kunde göra ett litet påsk-landskap.


Efter 8 dagar var detta resultatet!
Dags för tuppar och kycklingar att flytta in!


Det var noga med placeringarna...


Dom omplacerades kanske 100 gånger...


Men slutresultatet vart ju PERFEKT!



Vi har varit på Aquaria!


Ser ni sjöhästen?


Stella vart lite skrajsen när det vart natt och åskväder i regnskogen!


Då passade vi på att ta en turist-bild =)


Liten fisk


På hängbron ovanför pirayorna!


Tre modiga i den underjordiska gången.


Lattepappa!


Jamie köpte en plånka, en ring och ett halsband i den lilla souvenir shoppen...


Han pysslade och fixade med det där halsbandet.
Vi försökte förklara att det kanske inte var högsta kvalité och att han borde vara lite rädd om det...


Men han pysslade vidare.. Länge och väl...
Inte skulle hans halsband gå sönder heller! Det var ju helt nytt!


Eftersom vi visste hur det skulle gå var jag beredd med kameran!
Mer förvånad kille får man leta efter! =)
Lyckligt vis fick han byta halsbandet! 




Fika-kille med nya halsbandet!


Stella fick den gamla halskedjan och var väldigt nöjd med den!


Väldigt nöjd som ni ser!
Här har vi dessutom huvudet på sne och gullis blicken!


Morgonmys!


Lekparken!


Hopp!


Fina Nicole!


Jamie testade hur det kändes att hänga i gungan som Nikki gör.
Det var tydligen ingen höjdare men Nikki gillar att gunga ändå!


What!?!? Får jag inte äta sand???
Det har jag aldrig hört förut!!!


Men... löv borde gå fint!


Fina Molly och Nikki!


Skogmulle!


Nikki vart lite trött efter frukosten...


Goding!


Ny sandlåda, nya regler. Eller?


Okej mamma... Jag ska inte göra om det... Lovar!


Fixar och donar...


Glad tjej!


Likt en missbrukare tog hon tog ett återfall...


Eftermaten breakdace!


Stella står för matlagningen och har just poängterat att hon inte vill måla kycklingen i rumpan...
Vad svarar man på det? (Jag gapskrattade faktiskt innombords!)


Men frågade vart kycklingens huvud var och hon svarade "borta". Ja, mycket riktigt! Hon är smartare än vad jag tror många gånger.
 Min matlust var inte vad den brukar vara vid just denna måltid.


I väntan på att maten skulle bli klar var det två som inte fått nog av att vara ute...
Fångarna på balkongen!


Efter maten bakade Jamie chokladbollar!


Lite "hjälp" fick han...

Nikki var inte ettt dugg missnöjd med att hon inte fick vara med och baka.
Hon hade roligt ändå!


Livet är en fest tyckte Stella!



Plugg!


Idag var det vår på riktigt!


Underbart!


Roligt!


Tillsammans!


Utan alla tjocka kläder kan man ta sej dit man vill av egen maskin!
Lycka!


Tjenare brudar! Får man va me?


Stella loves sandlådan!


Men hallå? Bara lite?


Stella fick låna tjejernas "bobby car". Lycka!


"Kom tillbaka" ropar jag!
"Inte lämna tillbaka", "Låna mera!" Skriker Stella!


Brunnen är alltid intressant!


Nikkki fick oxå låna lite!


Nikkis bästa lek!


Tittut!


Stora tjejen!


Gullis!


Systrarna Gustavsson!




Det blev inget te för min del! Att lägga upp alla foton tog en evighet!!
Så nu blir det sängen nästa!
*KRAM*



TILL LIZA OCH ALEX
Vi alla hejar för fullt på er! 
Funderar på om ni 3 redan har blivit 4...
Ser fram emot att höra hur allting gått!
Massor av kramar från hela familjen!


Kommentarer
Postat av: linda

så kul att du är tillbaka!! å vilka roliga/fina bilder!! stor kram!! <3

2010-04-13 @ 06:41:04

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0