Stackars lilla Jamie...

Han har legat i sängen sen 16.20. Den elaka migränen släpper inte greppet om honom idag.
Han kom upp en stund och försökte äta lite tacos men det resulterade bara i att han började må illa och fick springa till toaletten. Efter massa gråt och panik-känslor gick han och la sej igen och lyckades somna och sover nog för natten.
Det känns så hemskt att inte kunna få det onda att försvinna. Att inte kunna blåsa och säga att det snart blir bra. Det blir ju bra men man vet aldrig hur länge ett anfall håller i sej. Om han bara kunde slappna av lite oftare så kanske han skulle slippa det här. Men det är svårt att förstå och verkställa för en 7 åring.
Jag hoppas att han får vakna och vara pigg i morgon...
Underbara unge... Jag hade velat blåsa bort det här..

Taco-kvällen vart som ni förstår inte som planerat men vi gör om det till helgen.
Favorit i repris!

Min mormor var här idag! Hon fixade Stellas hår. Enligt henne var inte min klippning så dum ändå. Men hon ville nog bara vara snäll när hon sa det =)
Hon tog med sej Molly när hon gick och jag och tjejerna gick till affären och handlade till middagen. Tjejerna fick en varsin go-dricka som dom bara ÄLSKAR.


Den surplar dom i sej den på 2 sekunder!
36% ekologisk banan, 31 % ekologisk jordgubbe, 28 % ekologisk äpple, 5 % ekologisk hallon, konsentrerat ekologisk citronsaft.
Toppen, toppen!

Medan jag fixade maten utforskade Nicole kökets alla skåp och lådor. När Stefan kom hem tittade han förvånat på kaoset och frågade vad som hänt. Men han fick svaret när han kikade runt hörnet och såg Nikki sitta och prassla med en hel rulle bakplåtspapper! Hon var NÖJD!
Stella har aldrig varit särskillt "röjig". Nikki är hennes raka motsats! =)
Nikki och Jamie har ganska lika personlighet. Alltid på jakt efter nya utmaningar!

Tror att det är dags för en "barn-status"

Jamie kämpar för fullt med sin läsning och bara det är lugnt runt om honom går det hur bra som helst! Han klagar över att han blir hämtad från fritids för tidigt. Efter den långa vintern har dom börjat spela kula på gården igen. Det har varit ett stort intresse sen han började i skolan. Jag ser det som ett gott tecken. Han trivs och vill vara där. Däremot vill inte jag att han går så långa dagar så länge jag har möjlighet att ta hem honom tidigt. Vi får försöka kompromissa fram något bra. 
Han fortsätter att växa i sitt sätt att vara och förvånar oss titt som tätt med nya större, "vuxnare" ord och meningar. Redan som treåring sa han ju ord som acceptera och diskutera! Han förstod nog inte riktigt innebörden då men jag hoppas att han lagrar orden så att han får ett stort vokabulär.
Det kan man komma långt med.

Stella är allt som oftast go och glad men gör som alla barn gör. Hon retas när möjlighet ges! Hon gör det nästan alltid med glimten i ögat men vet direkt när hon gått över gränsen. Idag slog hon sin pappa och innan någon hann tillrättavisa henne, förvisade hon sej själv in på rummet! "In till rummet" sa hon och pinnade iväg. Hon satte sej innanför sin tröskel och putade med underläppen en stund och sen sa hon "Nu e jag snäll!" 
Jag och Stisse kunde knappt hålla oss för skratt! Dom gånger vi förvisat henne in på rummet kan räknas på en hand. När hon slagit någon av sina syskon eller när hon spottade på min syster. Tydligen fungerar det ypperligt bra. Hon har helt klart förstått konceptet.
Nu blev Stellas status bara om hur vi tillrättavisar henne och det är inte alls mycket av den varan. Hon är snäll, glad, sjunger och dansar nästan all sin vakna tid! Hon har fyllt hela två år och ska firas i helgen!

Nicole har utvecklats MASSOR de senaste veckorna! Hon har börjat gå och väljer allt mer att gå istället för att krypa. Hon tar sej upp överallt! I sängarna och snart även i soffan. Man måste ha stenkoll för att undvika olyckor. När hon ansåg sej färdig med taco-middagen idag ställde hon sej upp i sin stol. Hon är stark som en en björn och häver sej upp lite var stans. Igår tog hon tag i Jamies skrivbord och hävde sej upp för att se vad det fanns för spännande saker där uppe. Benen dinglade i luften i flera sekunder innan hon försiktigt hissade ner sej igen. Hon har börjat härmas så smått. Vi kan höra hur hon försöker utforma ljud som liknar små ord. När Stella sjunger vill Nikki göra lika och skriker för full hals! Nya tänder är på gång och precis som alla andra gånger märker vi det knappt.



Jag tackar den som orkat läsa ända hit. Jag lät tankarna flöda idag! 
Ha en trevlig kväll
*kram*





Kommentarer
Postat av: Johanna - Max mamma

Hoppas J kan bli frisk från sin migrän!

Vad säger dom på VC??

Haha underbara tjejer du har Tina.

Kamrean köpte Johannes i forum i någon affär!

Men inte behöver du väl den!!?

2010-04-22 @ 09:15:13
URL: http://ginnsy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0