Stressigt men mysigt

har vi haft det i helgen! I fredags var vi på kalas hemma hos Alva som fyllt hela 9 år!!!! Jamie hade jätte roligt med alla barnen som var där. Han försökte sej på att få stanna över natten men just den natten gick det inte. Han hade ju s:t eriks cupen på lördag morgon. Men snart får vi ha ett pyjamasparty!
På lördagmorgonen packade vi allt och lite till och åkte till sickla där Jamie hade match. Han var så taggad innan att han hade fjärilar i magen! Gullis! Värmdö vann såklart! =)
När vi stod där på sidan av kom en annan mamma och pratade med mej och Stisse. Det visade sej att hon var 10 barns mamma!! Den äldsta var 24 och den yngsta var 2. Jag förundras och på många sätt beundrar dessa dessa människor. Det kräver engagemang, planering och massor av tid! Den här kvinnan hade 5st under 10 år. Jag undrar hur man lägger upp det med läxläsning och aktiviteter för dessa 5? Dessutom hade hon 3 hundar som var  drygt ett år allihop. Man kan tro att kvinnan är galen som skaffar sej så många barn och hundar men efter vi pratat en stund kan jag säga att hon verkade väldigt go, sund och framförallt pigg. Borde man inte vara helt slut när man har 10 barn?
Hon var helt enkelt en superkvinna! =)
På söndagen hade vi ett litet släktkalas för Stella som fyllt 2 år! Det var jätte trevligt! Att samla alla, prata och fika kräver ju inte så mkt. Man borde göra det oftare!
Hon fick massa fina presenter! Flera presentkort på pop, 2 nya pippifilmer, en rolig muminbok, ett fiffi-tält, jätte fina kläder från Zara, pennor och papper m.m... 

Idag är vi alla lite halvkrassliga. Jag vaknade med dundermigrän (men tabletten har faktiskt hjälpt lite!), både Nikki och Stella är dunderförkylda. Det har varit lite på G ett par dagar men nu är det verkligen snorigt... Vi hade ju planerat att träffa Johanna och Max i morgon fm... Jag vet ju inte hur rädda dom är för baciller... Men om det är fint väder ute kanske vi kan träffas i parken. Då är inte smittorisken lika stor! =)
Å i morgon em ska vi träffa Johanna och Felicia! 2 Johannor på samma dag =)

I natt sov min syster här. Till barnens stora förtjusning!
Hon var däremot lite vissen... Du är värd det bästa Sofie. Kom ihåg det! 

 Nu ska vi äta lite lunch och sen gå å knoppa! Japp, idag ska jag nog oxå sova! Eller borde man nyttja det fina vädret och sola sin bleka kropp lite? Fy jag är ju så blek att jag bländar mej själv! Sova vs Sola.... Vi får se hur det blir!

Ha det toppen!
*Kram*


Ps. Bilder från kalas och fotbolscup kommer senare! Ds.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0