Utmanad!

Om jag ska vara ärlig vet jag inte riktigt vad det går ut på... Först blir man utmanad av någon och ska svara på en massa frågor och sedan utmana vidare och då ska dom som man utmanar i sin tur svara på samma frågor som man själv gjort... Eller?

Jag antar iaf utmaningen jag fick av http://ginnsy.blogspot.com och så får vi se hur det blir =)

Blogg jag läser först: http://lifeofnea.blogg.se
Det är en ung tjej som skriver. En tjej jag inte känner alls. Hon är sjuk i både anorexi och i cancer och berättar öppet och ärligt om sina känslor och upplevelser i bloggen. Jag vet inte vad mer jag ska säga. Det är hemskt och tragiskt. Jag finner inga ord.
Varför händer onda saker goda människor?

Blogg jag hört talas om men aldrig läst: Kissie, Blondinbella, Puffy, Duffy och allt vad dom nu heter. Plötsligt blev jag gammal! Jag har helt utan grunder bestämt mej för att deras bloggar inte är något för mej. 
Jag lämnar Kissie och co till den yngre generationen =P

Den första bloggen jag började följa: Var Alex pappa blogg!http://blogg.aftonbladet.se/pappabloggen
Han skriver såååå bra! När han ganska nyligen beskrev sin kärlek till amanda vart jag rörd, fick ståpäls och varm i hjärtat! Sånt gillas!

Bloggare jag beundrar & varför: Jag beundrar nog Alex pappablogg. Läs hans blogg så förstår ni varför! Han skriver så bra att det känns som om man sitter på första parkett många gånger!
Sen läser jag ju en hel del andra bloggar men jag vet inte hur vida det uppskattas att jag länkar dom... Bloggar är öppna men ändå kanske inte till för alla.
Men jag kan ju tala om att jag beundrar min lillasyster Sofie för att hon är så himla vänlig mot alla hon möter. Hon ger mer än hon tar och är genuint ärlig,trevlig härlig! Världens bästa tjej helt enkelt! Min andra syster bloggar inte men jag beundrar henne precis lika mycket ändå!  Sen gillar jag att läsa http://ginnsy.blogspot.com så klart! En go och glad kollega som skriver om sin vardag med man och barn! Tjejen som fann kärleken på jobbet! Henne vågar jag länka eftersom hon länkade mej. (vilket självklart var okej)
Jag beundra Therese som oftast har många bollar i luften men ändå alltid ställer upp på stort och smått. Peppar precis när man behöver det och skrattar även om jag drar ett uselt skämt! Hon är en toppen mamma och en toppen vän! Jag beundrar Erica för att hon har minne som en elefant och för att hon är min vän oavsett om vi har hörts här om dagen eller här om året. Jag beundrar henne både som god vän och som kollega! Sen beundrar jag ju många människor som inte har bloggar... Men det kanske inte hör hit? (däremot bestämde jag själv att en vilande blogg gills)

Fördelar jag fått tack vare bloggen: Underligt nog har jag inte fått en massa gratisprodukter som dom där andra tjejerna vars bloggar jag vägrar läsa =P
Men jag har fått massor av värdefulla tips ang. Jamies migrän, bra väckarklockor och bilbarnstolar. Uppskattande ord om min blogg och fina kommentarer om mina fina tre.

Då hatar jag att blogga: Det är mindre tråkigt att blogga när barnen är sjuka och vi mest ligger hemma och torkar näsor och kollar barnens temp. Då har jag ju inget roligt att dokumentera.  

Då älskar jag att blogga: Som Johanna (ginnsy) sa är kommentarer jätte roligt! Sen tycker jag att det är roligt att titta tillbaka på det jag skrivit och tänka på när det här ska bli en bok till barnen! Då blir jag taggad att skriva ännu mer!

Avslutar med att utmana dessa: Sofie, Tess, Erica! =)
(Känner på mej att utmaningar inte är deras grej riktigt men jag är en optimist och försöker ändå! =)


*tjing*





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0