Liten kräftskiva!

Idag har vi varit hos farmor Mia och myst! Det var lika trevligt som alltid! Mia hade bakat en fantastisk paj med färska hallon och blåbär! Det var i särklass den godaste paj jag ätit! Jag åt tills jag mådde illa!
Barnen och Molly fick vara kvar medans jag och Stisse åkte och handlade. Det vart Ica maxi idag! Det är så roligt att handla där man inte handlar så ofta! Förutom massa mat kom vi hem med gummistövlar till Nikki, en Totte bok och såpbubblor till Stella och Jamie fick en (toa)tidning, ett hopprep, skor, en gymnastikpåse, en drickaflaska och en jojjo! 
När Jamie var ute och lekte med sina kompisar på gården där Mia bor, hade han hittat ett snigelskal. På vägen hem frågade han hur det kommer sej att vissa skal var tomma och eftersom jag inte kunde svara på frågan gissade vi hela vägen hem och sen googlade vi fram det.
För det första heter inte sniglar med hus, "sniglar". Det heter bara dom utan hus. Dom som har hus heter snäckor! Självklart för vissa kanske men jag visste inte det. Snäckor föds med hus och så länge den växer, växer oxå huset. När det är kallt eller väldigt fuktigt på nätterna gör snäckan en liten dörr som stänger ute kyla och fukt. Den vanligaste snäckan är den med vitt skal. Den heter vinbärssnäcka! Nu vet vi det! I love google!

Väl hemma var det dags att natta tjejerna nästan på en gång.
Dom somnade som alltid på subinen.
Efter det hade Stisse, jag och Jamie en liten kräftskiva! Vi satt och mumsade kräftor och pratade i två timmar! Jamie åt nästan ett paket helt själv! Vi hade köpt baguette och aioli och gjorde härliga kräftmackor! Jamie var snabb som en vessla och var färdig med sin smörgås först. Under tiden han fixade med den frågade han vad man kunde äta på en kräfta. Vi svarade "ALLT!".
Senast vi åt kräftor med honom var ett år sedan men vi räknade med att han hade koll på hur man gjorde en delikat kräftstjärtsmacka! Men så var det tydligen inte. Resutatet kommer på bild nedan. Jag hann stoppa honom innan han stoppade smörgåsen i munnen, som tur var! Men guuud va vi skrattade!


MUMS!


"Meh, ni sa ju att man kunde äta allt!"
Hahhahah!


Så här ska det ju se ut!
Ammm!


Tokstollar!


Jamie njööööt!


Kräftorna hann med ett pusskalas oxå!


Mina bästaste killar!
Jag älskar er till månen!

Vilken mysig kväll vi har haft!
Detta kommer vi att göra om snart igen! Men då blir det skaldjursafton med  kräftor, krabba och räkor på bordet!

Det var nog allt för idag!

Kram T


Kommentarer
Postat av: Johanna- Max mamma

Gud så mysigt jag vill också vara med!!

Vill också passa på att säga grattis på namnsdagen till lilla Stella!

Hoppas vi kan ses snart Tina!

2010-08-15 @ 22:44:27
URL: http://ginnsy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0