Sweet childs of mine

Idag har jag och Stella vart på en egen liten roadtrip till röntgenavdelningen på SÖS.
Left behind var Jamie och Nicole, men dom var lyckliga ändå då deras kalasmoster Sofi var snäll och kom över för att passa dom! 

 
Tack Sofi, du är bäst! 

Stella var rätt taggad på att få "ta kort på magen" men jag hade ändå en känsla av att det här kan ju, "gå hur som helst"...
MEN Stella imponerade stort och låg still hela tiden. Själv fick jag sätta på mig en strålningssäker klänning som Stella tyckte var rätt rolig, så hon låg nog mest där på britsen och grubblade om varför farsan klär om till kvinna helt plötsligt.
När så rönkandet var klart erhöll hon ett pris för "årets bästa barn på SÖS" och kammade hem den här fina ringen=)


Grattis Stella, du är en stjärna!

Segerbanketten utspelades på det fina cafèt mitt imot Pressbyron vid SÖS hufvudingång.
Bull och saft kalas / macka och Latte fest vart det för den glada duon. 

 


Jag själv vart lite väl uppspelt och råkade spilla ut kaffekoppen över hela bordet det första jag gör, varpå Stella direkt utbrister: Oj, Pappa OJ! , klumpigt Pappa!
Jag förklarade då för lillan att det är så man gör om man är en stekare som Pappa. Det kallas att vaska, och det var ju självklart det jag gjorde och inget annat=)


 Glassigt va!

Sen bar det iväg hem och väl där hade mormor slutit upp med dom andra och vi fikade och hade det jättetrevligt. 

Veckan som gått då....
I måndags kom Jamie hem, sjuk som en utter med 39,5 i feber och en sprängande huvudvärk så det vart raka spåret ner i bingen för hans del för att sedan vakna vid halv sju snåret för att följa med mig in till akuten, då han ätit penecillin i fem dagar och inte ska kunna bli så sjuk tyckte vi. Men det kunde man om det var ett virus så för det utlåtandet fick vi sitta på akuten till halv tio=)
Nä, så illa var det faktiskt inte. Vid det här laget hade Jamies alvedon börjat värka och han var så gott som feberfri när vi åkte in till sjukan.
Istället för att sitta och dröna i väntrummet gjorde vi en avstickare till Mediamarkt och körde bilspel på TV spelsmaskinerna!  


Jamie hann även med att bli 0,000025 dels miljonär på lotto! Gratiis gubben!

Senare i veckan hade Jamie tålamodsträning då han skulle bygga det högsta legobitstornet ever. Inte helt lätt med en samarbetsvillig men dock ej så talangfull medarbetare i Nicole=) 


Lutande tornet i Pisa=)


Tack men NEJ TACK!!! 



Den här veckan har vart guld och jag ska nog fortsätta vara pappaledig resten av livet!


Rätt så, farsan!


Kommentarer
Postat av: Mamman

ÄNTLIGEN! Jätte roligt med bilderna från sös! Speciellt den snubbiga mackan och latten som ser upphittad ut! Men du och Stella var fina! Sen var jag lite orolig att du skulle fotat och lagt upp en bild på mej när jag satt upp och sov i soffan igår kväll.. Nu, efter 11 timmars sömn känner jag mej lite piggare!! Ha en fin dag! Jag älskar dej! Det vet du! Puss

2010-08-13 @ 07:07:09
URL: http://minafinatre.blogg.se/
Postat av: moster fi

haha va roliga dina inlägg är stisse! Fortsätt så!! :)

2010-08-13 @ 12:26:06
URL: http://lindasofie.devote.se

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0