Here we go!!!

FAN VAD FETT DET SKA BLI!!! NU JÄVLAR ERA FUCKERS SKA DET BLI LÄSNING AV! DET LOVAR JAG!! HEJJA MIG! "PARENTAL ADVISORY EXPLICIT LYRICS" YOU MOTHA FUKKA!!!!!!!
 
Nä, jag bara skojja=). Visste bara inte hur jag skulle börja...nu får jag skärpa mig! 
Det här mina vänner kommer inte att bli helt lätt. Tina skriver ju som om hon aldrig gjort annat.
Det är välskrivet, enkelt och roligt att läsa det hon berättar.
Nu när jag har tagit över spakarna här hemma om dagarna så faller det sig naturligt att jag även "tar över" bloggen, under den tid då jag ska vara hemma.

DÅ KÖR VI:

Idag började inte Tina jobba förens kvart i tio så vi fick en lugn och skön morgon.
När hon så skulle iväg bestämde jag och tjejerna oss för att följa med henne en bit på vägen och ta en morgon prommis med Mollan.
Efter att ha pussat mamma adjö gick vi först till konsum och inhandlade oss förnödenheter för att sedan bege oss ut i Värmdödjungeln.
Väl där stötte vi på det här bergstrollet!

Fy draken säger jag bara.  
Fort därifrån och vidare rakt in i "The Shining" växtlabyrinten. 

 

som visade sig innehålla nån form av sektmötesplats alt ett schackspel modell större

 

När vi kom ut därifrån blev det en tur förbi hamnen och dom alltid så spännande ankorna.
Väl hemma vart det en enkel lunch, sovstund för Nikki och vila på soffan för Stella (framför Karlsson på taket för 76:e gången i ordningen ungefär).
När Nikki vaknade hade jag tänkt att vi bara skulle ta vårt pick och pack och dra på stubben till farmors jobb och fika men ikke!
Först klädde jag Nikki, för att sedan klä på mig själv och sätta på Stella sina skor. Det är väldigt viktigt för henne just nu att hon får göra det själv, oavsett resultat och under tiden hon kämpade med det tyckte Nikki att det var en bra idè att ta tillfället i akt och tömma skafferiet. MERDE! In med grejerna i skåpet igen, på med Stellas skor, leta upp bilnycklarna, in med alla grejer i skafferiet igen och ut. Lås dörren, pust ah....ute!
Stella ville inte fixxa håret idag utan ville se ut som krösa-maja när vi drog till farmor och Nikki ville ha sitt hår som hon har det, så såhär tjusiga var dom när vi äntligen kom iväg!

 





Väl framme stormade ungarna farmor med kramar och kärlek!



Nikki tyckte att mammas dator segade lite och gick genast in i meckarrollen och försökte lösa problemet i sladdarnas mysterium under bordet




Sen vart det frukt och kex fika! 
Eller snarare fruktfika för barnen och kex/3ggr latte fika för mig=) Mammas jobb har riktigt gott kaffe! 
Barnen åt som tokar av den goda frukten och Nikki knaprade nog nästan i sig ett nästintillt helt äpple själv! 

Här håller Nikki låda vid fikabordet: 

 


Gott gott gott med äpple!!!







Tillslut så var det då dax för farmor att faktiskt jobba lite så vi åkte hem och förberedde middagen som idag fick bli en härlig herrgårdsstek med tillhörande potatisgratäng! MUMS tyckte alla!

Det får bli allt för mig i mitt "rookie" inlägg. Nu ska jag slåss med Tina om TV,n och tjata till mig lite playstation tid=P

Jag älskar dig hjärtat, jag hoppas jag inte gjort dig besviken *blink*


Kommentarer
Postat av: Tina

Jag är verkligen inte besviken! MEN de första tre raderna gjorde mej ganska nervös kan jag ju erkänna! När Nikki läser detta i framtiden kommer hon förhoppningsvis skratta lika högt som jag gjorde över piken om hennes frisyr =)

Du är världens bästaste pappa och sambo! Jag är den lyckligaste, lyckligaste, lyckligaste tjejen i världen! All kärlek till dej!

2010-08-05 @ 22:51:57
URL: http://minafinatre.blogg.se/
Postat av: Liza

haha.. Stisse! Vad skön du är:)

Hejjar på idg fortsätt skriva du har en trogen läsare och Tina Lycka till på jobbet. kram

2010-08-05 @ 23:06:16
URL: http://treskablifyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0