några snabba bilder...


Vad ska farfar bjuda på måntro?


Thihi! Stella letar mynt att stoppa i farfars jukebox!
Det var inte helt lätt att bryta sej in i fickan!


Förra helgen var vi på min mammas landställe!
En supermysig helg med julbak, glögg och shopping!


Nikki åker båt i mormors pall!


Stella och "fia" ritar!


Medans tar Nikki och smakar på Micron.
Det brukar ju komma ut ätbara saker därifrån så det är ju inte helt ointelligent egentligen...


Våningsäng var mysigt tycker Stella!


Mormor fixar frisyren på hårfagra Nicole! Å så fin hon blir!


Bustjejen som vägrar ha sina egna vantar på sej! Alla andras går bra men inte hennes egna.
Här har hon lånat mormors!


Ambitiösa Sofie tänkte plugga...
Det gick nog inget vidare med två tjejer som ville ha hennes uppmärksamhet HELA tiden =)


Hej mitt vinterland!
Det kändes som om vi var i fjällen!


Snackar med bästa "fia"! Eller "gitta" som Nikki döpt om henne till =)


Nikki och fina mormor på promenad!


Sofie gör en snöängel!


Stella oxå!


Nikki vill hon med!


Gänget!



Vi fuskade lite i år. Annas pepparkakor med glasyr!
Glasyren var så mycket mindre tidskrävande att göra så det fick bli den som fick stå för det hemmagjorda!
När ryggverken är borta och blir det andra bullar!
Jamie fick göra grovgörat!


Stella stod för finliret och Nicole för...


...Disken?


Fina storebror hjälper lillasyster när hon vill pröva på att göra med glasyren!


Fina va!? Dom ser nästan giftiga ut =)


En tokig morgon!


Puss! Skicka vidare!


Puss!


Nickis nya grej! Hon viskar lite...
(Pst, Jamie var upptagen så det blev ingen puss för dej =)


Sofie var barnvakt när jag var på läkarbesök, efter det hittade jag ett par bilder på kameran...
Lust att förklara Sofie?


Toakö? Skamvrå?


När jag såg bilderna förstod jag genast hur du kunde hinna med så mycket medan jag var borta!


Trött och ledsen efter lång tids barnarbete?
Du var just en fin barnvakt du!
(=P)



Barnens julkalender hänger iår på gardinstången i respektive rum (här är bara en liten del hunnit bli upphängd).
Något helt annat var planerat mem jag han inte med... Det får bli till nästa år!


Du vet att du har barn när du... hittar ketchupen på toa!


Julpyssel!


Fokus!


Jag ska måla hela världen lilla mamma!


Jag undrar fortfarande... Hur länge kommer hon att äta på allt???
Ibland hittar vi bitmärken och hål i toarullen då hon har lyckats smita in och sno åt sej en tugga av den!
Papper är hennes bästa "stoppa-i-munnen-sak" (nu när sanden inte finns kvar som alternativ)...


Stor koncentration!




Det vart en hel del bilder iaf!
(Hoppas att du är nöjd Mia)


Kram T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0