Så himla trött!

Ska jag vara helt ärlig känner jag mej trött dygnet runt nu för tiden...
Det måste vara mörkret! Vad annars ska man skylla på!?

Idag blev jag förvånad/imponerad!
(tre gånger till och med!)

1)
Jag hittade ett pussel undangömt i Jamies rum med hela alfabetet på. Nikki sov och Stella retades bara med Jamie som ville vara ifred med sin cd-freesyle, så jag frågade om hon ville pussla lite med mej. Det ville hon!
Hon tog upp en bokstav och jag sa tex: "Där har du ett A-som i Aaaapa!" "Titta ett K-som i Katt" osv. Efter vi har gjort ett par bokstäver tar hon upp bokstaven Å, varpå jag säger "Det där är ett Å, Stella!" Sen hinner jag inte mer för hon avbryter mej och säger "Ååå som i ÅSNA mamma!
What!?!?!? Jag vart jätte förvånad! Hur kan hon det? Vem lär henne allt?

2)
Jamie och Stella räknade varannan siffra upp till 15. Alltså jamie säger 1, Stella 2, Jamie säger 3 osv...
Att Jamie förstår tänket vet jag ju men Stella! Hon måste vara ett geni! Iaf just idag! =P

3)
När vi klädde på oss ytterkläderna småpratar vi om väder och vind när Stella plötsligt säger. Leffe var tomten hemma hos farmor! Jag stelnade nog till ett par sekunder innan jag svarade -vad menar du Stella?
Hon upprepade bara samma mening igen... Jag fattar inte hur hon gör! Som ni såg i det tidigare inlägget har vi en fantastisk tomtedräkt och dessutom har vi fantastiska skådespelartalanger i släkten! Men tydligen inte tillräckligt bra för att lura en 2-åring... Förra året sa hon ju likadant! "Pappa är tomten!"
Till och med Jamie är osäker på vem tomten verkligen är! Han är ju mitt ska man tro eller inte åldern. Jag har fått intrycket av att han inte riktigt vill veta eller inse att det bara är hittepå. Jag förstår honom! Det är ju mysigt! Men kan vi mer eller mindre lura en 8-åring borde en 2-åring vara plättlätt! Men ikke!
Hon var jätte rädd innan tomten kom, men när han väl kom innanför dörren vart hon lugn. Hon satt på golvet och tog glatt emot sina presenter! Hur kan hon veta?
 
Nu när jag nämt de två äldsta vill jag skriva ett par rader om den yngsta oxå... =)
Hon är våran glada dansanta lilla tjej!
Nikki pratar mer och mer för varje dag. Så himla roligt! Hon ramsräknar och sjunger mest hela tiden. Dessutom är hon en fantastisk "lekare"! Hon har sån fantasi! Hon bäddar om dockor, sjunger för dom och går och handlar med lilla kundvagnen. Bäddar ner sej själv eller går en promenad med hunden.. Så kan hon hålla på i evigheter! Man kan inte låta bli att lägga sej i och leka med ibland! Det är ganska mysigt att få vara den som blir nerbäddad vill jag lova! Hon älskar att hjälpa till i köket oxå! Idag var hon med och vispade pannkaksmet! Gullunge!  




Förra året-Stisse


I år-Leffe!

Nu ska jag gå å lägga mej! Sjukt trött!
Kram och godnatt gott folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0