Deckade!

Idag har vi verkligen legat deckade! Jag i migrän, Nikki i hög feber och Stella lite mindre feber. Lotta på bråkmakargatan har gått varvat med pippi. Medicinerna tog inte bort migränen så jag har legat med med en kylpåse på huvudet till och från hela dagen.
(Hett tips, ha en påse med lite mjöl i frysen! Den är mjuk och skön att ha på när man har ont någonstans! Tryck ut luften ur påsen innan du knyter ihop annars kan den inte forma sej efter ex. huvudet eller knät) 
När jag skulle ta mej någonstans duckade jag för att det gjorde så ont.
Jag brukar få migrän när jag stressar eller när jag ska till att ha den där speciella tiden i månaden. Men jag kan med säkerhet säga att det inte är något utav det.
 Googlade lite på migrän och hittade lite välkänd men andvänbar fakta på vardguiden.se

Förebyggande

Man kan inte bota migrän, men du kan göra mycket själv för att minska antalet attacker. Till stor del handlar det om att komma underfund med vad som framkallar attackerna och undvika de faktorerna så gott det går.
För att förebygga attackerna bör du också se över din livsstil och dina vanor. Försök att undvika stress. Lev ett regelbundet liv med tillräcklig vila och sömn och regelbundna måltider. Undvik mat och dryck som du misstänker eller vet framkallar attackerna. Även avslappningsövningar och akupunktur kan hjälpa.

Carl Dahlöf från migränkliniken i Göteborg säger: Stress anges som den mest förekommande utlösande faktorn för migrän. Vanligtvis inte under maximal stress utan
när man kopplar av efter en stressfull vecka eller på semesterns första dagar.






Barnens status:
Nikki har för tillfället 39,9 i feber och sover nästan hela tiden. Lilla tjej! Hon ylar och yrar till och från hela tiden. Hon har oxå fått ögoninflamation.
Jamie mår so far toppen! Tycker inte ens att jag märker tendenser till att migrän ska vara på gång! Det vore underbart om han fick slippa för en gångs skull!
Bellabus är på bättringsvägen. Hon sov nästan 3h i dag på dagen trots att vi bara varit hemma och gjort ingenting! När hon vaknade var hon nästan sej själv igen!

Systeryster Sofie har sovit här natten till idag och hon verkar bli kvar en natt till! Mysigt tycker jag som inte får rå om henne lika mkt nu när hon blivit "stor"!
Nu ska jag poppa lite popcorn och krypa ner med mina nära och kära i soffan!

Tjingeling!






Ps. Jag älskar dej Stisse! Ds.


Kommentarer
Postat av: linda

hoppas ni kryar på er snart! här är det me full sjukstuga.. alla barn har hög feber, å massa snor =(

2010-02-24 @ 06:20:41
Postat av: Camilla

Usch.. Hoppas ni blir bättre snart igen!

verkar vara MYCKET sjukt nu.

Rasmus har smittat mig med sin förkylning men vi mår bra båda två förutom snörvel och nys.

Rasmus hostar även en del och fortfarande jobbigt med andningen men annars är han jätte pigg och glad!



Krya på er allihopa!

2010-02-24 @ 10:52:03
URL: http://mammaochrasmus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0