I dag byggde vi en...

Koja i vardagsrummet! Härligt tyckte Stella som genast drog in täcke och kudde för att mysa. Molly gillade idén och hängde med! Stella ville ha mera sällskap så hon ropade på Jamie 511 gånger men han hade annat för sej och ignorerade inviterna totalt. Efter ett tag vart det en ruschkana av det hela och Molly flydde fältet! Däremot tyckte Jamie att det vart mer spännande! Dom klättrade, kanade, dansade och framförallt skrattade! Vi ser hur Stella ser på Jamie med beundran. Han är verkligen hennes stora idol! Det underbara är att han har så mkt tålamod med tjejerna. Han tycker om att ungås och leka med dom. Inte alltid, men ganska ofta. En bättre storebror finns inte!

Jag hade migrän på förmiddagen idag så jag tog piller och gick och la mej med tjejerna. När jag vaknade var det borta!! Min migrän brukar hålla i sej i 2 dygn så jag vart väääldigt glatt överraskad! Däremot känner jag mej alltid trött efter så det har varit en lugn dag. Vi har inte gjort många knop alls... Tar igen det i morgon! Då blir det långprommis och kanske en sväng till lekparken. Jag har hittat en jätte fin skog! Jag och molly var ute själva i helgen och då hittade vi den! Hur mysig som helst! Tyvärr kan man ju inte ta med vagnen så här års och jag vågar inte ta Nicole i bärselen när det är så halt ute! Skogen får vänta! Eller det är kanske vi som får vänta...

Status på mina fina tre:

Jamie imponerar med sina kunskaper i matte! Jag har varit urusel på matte hela mitt liv så jag håller verkligen tummarna för att han fortsätter att tycka det är roligt! 
Det som är roligt lär man sej!
Han har däremot dragit på sej lite attityd. Inget anmärkningsvärt, han
börjar bli äldre. Språket har utvecklats massor senaste halvåret. Han tänker anorlunda. Han har skaffat sej lite egna åsikter. Det gillar jag! Han tänker själv! Jag litar på hans omdömme.


Stella har fått en penicillinkur mot prickarna hon har i ansiktet. Får se om det hjälper. Vi har ju ingen aning om vad det är och hon har inte haft ont eller vart brydd. Dom har mest suttit där i flera månader.
Förövrigt har hon tagit på sej rollen som storasyster till 100%. Numera kan Nicole både få en avhyvling och en knuff om hon inte gör som Stella önskar. Här om dagen stod Stella lutad över Nikki och mer eller mindre vrålade INTE! INTE HAMMRA! INTE!!
Nicole hade väl sneglat på bultbrädan Stella höll på med... Men...


Nicole alias Brottar-Britta är vi inte oroliga för!
Vi kallar henne så dels för att hon varit så stadig sen födseln & dels för att hon är så vansinnigt stark. Hon kom ut och kändes som en 3 månaders bebis direkt! Man behövde aldrig riktigt hjälpa henne med huvudet och när hon var 1,5 månad började hon vända på sej från rygg till mage medvetet. Nu när hon ligger ner kan man hålla bara i hennes fötter och hon gör en sit up till sittande ställning i ett nafs. Hon går utefter möbler och klättrer ÖVERALLT! Hon är helt enkelt en Brottar-Britta! Vår fantastiskt fina brottar-britta!

Nu ska jag göra mej en kopp te och krypa ner i soffan med min älskling!
Hoppas ni alla får en trevlig kväll!
(Ska lägga in lite bilder från de senaste dagarna efter filmen vi ska se nu:)

Tjingeling!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0