I morgon bär det av!

Efter frullen ska vi bege oss till Therese! Lek, lek, lek hela fm! Stella kommer bli så glad!

Det blev inte mycket mer än en hemma-dag för oss idag. Stisse kom hem lite tidigare så jag tog en lång skogspromenad med Molly. Att jag inte fick ändan ur och gick ut med tjejerna! Det var ju härligt!
När jag kom hem var det dax för mat och sen busade vi ända till läggdags! Båda tjejerna var supertrötta och somnade nästan innan dom landat på kudden. Efter det har jag suttit framför datorn och försökt fördjupa mej i bilbarnstolarnas förvirrande värld. Nicole behöver en ny. Det görs massor av tester men alla testerna säger olika. Den som är bäst i det ena testet är bland de sämre i ett annat. När jag kommit fram till vilken jag tycker är bäst ska vi nog sälja Stellas och köpa två likadana. Vi har varit ganska nöjda med hennes egentligen men jag vet inte om jag gillar den ändå... Hon har en Brio Zento. Tycker inte att hon sitter så jätte bra i den. Skulle vilja ha en som man kan ändra läget på lite om hon somnar. Förvisso dröjer det väl inte så länge innan hon slutar sova i bilen.
Någon som har hittat den perfekta bilbarnstolen? I så fall vill jag gärna veta vilken det är!

Ikväll har vi tittat på Beck. Dom är bra men jag är såld på Falk-rullarna. Beck känns nästan fåniga i jämförelse. Dom 3 första filmerna satt jag som på nålar för att dom var så spännande! 4 & 5 var sådär men 6 an var så där skit bra oxå! Sen är ju han Wagner inte så trist att titta på heller! Jag säger som alla kärringar, ÖGONGODIS!
Stisse är ju självklart allra snyggast men även han måste ju få en paus från mitt blängande ibland ;)

Stella har ju varit galen i pippi filmerna ett tag nu. 
Det har gått så långt att hela familjen kan så gott som VARENDA replik i VARENDA film!
Det är nästan skrämmande när Jamie sitter på sitt rum och säger repliken innan den sägs på filmen som visas i vardagsrummet..
Ändå begränsar vi filmtittandet rejält. Om hon själv fått välja hade pippi gått dygnet runt!
Den nya pippi är iaf Lotta på bråkmakagatan! Jag har inte sett Lotta på väldigt länge å det är ju riktigt roligt! Astrid Lindgren var fantastisk! Jag är glad att Stella gillar hennes verk. Det är ju vad en annan är uppväxt med och jag mår ju bra. Det är säkert inget fel på Bratz å allt vad det heter. Däremot gillar jag inte hur dom ser ut. Spinkiga, långbenta, supersminkade med alldeless för små kläder. Förvisso var/är det väl så Barbie ser ut oxå å dom har jag ju lekt med och överlevt. MEN jag började med Astrid Lindgrens filmer! Jamie tycker fortfarande om dom. Ronja tex.
Bratz och Barbie är ju inte av intresse för en 2 åring men jag tror på fullaste allvar att Astrid ger en bra och sund start i livet! Sen kan man fundera över vad spunk är och hur det egentligen ligger till med det där sockerdricka trädet, varför pippi har laddade vapen på vinden och hur tusan hon tänkte när hon skrev att pippi skulle kasta sej ut från en klippa och flaxa med armarna i hopp om att kunna flyga som en fågel! Här om dagen la jag oxå märke till att Pippi går runt i en kort skjortklänning och strumpebandshållare! Men som sagt, jag la inte märke till det för ens här om dagen...
Det är iaf inga sjuka kroppsideal och utmanande kläder i den bemärkelsen som det är på dessa Bratz dockor. De dockor som tillverkas för 4,5,6,7,8 åringar... Inte konstigt att man läser här och var om barn som bantar! Nä, pippi långstrump och fysiska aktiviteter säger jag bara!


Nej tack.


NEJ TACK!


Sunda friska barn med vanliga kroppar och kläder i rätt storlek
JA TACK!




Sjukt långt inlägg blev det. Å klockan är för mycket ikväll igen!
Om ni orkat läsa ända hit så säger jag godnatt kära vänner!


Kommentarer
Postat av: Stisse

Aha, då vet jag... sista gången jag hyrde en FALK rulle alltså. Jag tar nog med en vän istället när jag ska gå och se "Snabba cash" oxå.

Håller helt med dig angående klädidealet älskling.

Pippi har stil hon....precis som du=) älskar dig, puss!

2010-02-19 @ 01:01:02
Postat av: linda

http://www.akta.se/o.o.i.s/103



denna har vi haft & har i detta nu.. jag älskar den då den växer me barnet/barnen.. och den har en liten ratt som man reglerar sitsen med.. och dessutom så är den vändbar.. kram på dej <3

2010-02-19 @ 15:29:57
Postat av: Tess

Trädkramare! Rejäla trosor, gärna i ull ska det va!

2010-02-19 @ 15:51:43

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0