Morgonstund har guld...

i mun! Eller? Jag var lite trött i morse för barnen har sovit oroligt. Nikkis tänder gör att hon är lite körig i magen... Men jag såg nu på morgonen att båda framtänderna har kommit igenom tandköttet så nu bör det bli "lugnare". Inte för att det har varit så jobbigt egentligen...
Hon är så cool med allting! Inget stör henne direkt. Hon sover i egen säng hela nätterna, utan välling och har gjort det i över en månad. Hon går dessutom och lägger sej samtidigt som de andra barnen kl.19 och sover gärna 12-14 timmar i sträck. Hon äter bra och tycker om det mesta och är nästan jämt glad! Hon är toppen!
Eftersom både Stella och Jamie varit precis lika snälla trodde jag absolut att jag skulle få en skrikig unge. 3e gången gillt lixom. Men näe, en ängel till! 
Alla klagar över hur jobbigt det är med småbarn (främst blöjbarn) och jag kan inte riktigt relatera till det. Jag vet inte hur många gånger folk frågade oss under graviditeten om vi verkligen visste vad vi gav oss in i... Om bebisen i magen var planerad osv... Ja det visste vi och hon var verkligen planerad! Att hon var så snäll var en bonus =D
Att det ska vara jobbig med två som dricker välling eller två som har blöjor förstår jag inte heller! Såna saker tar ju två sekunder om det behöver gå undan! Blöjbyten är dessutom mysiga tycker jag! En liten stund med joller tillsammans Nikki eller en härlig konversation med Stella. Eller så är alla med på ett hörn! Då visar Stella mej att Nikki har en navel och två tuttar precis som hon, vi räknar deras fingrar och tår tillsammans och ibland trycker Nikki sitt huvud mot Stellas och visar sin kärlek. kan det bli gosigare!?
Sen kan jag inte sticka under stol med att vissa saker är besvärliga ibland.
Men det är det ju vare sej man har 1 eller 3. 
Vårat jobbigaste moment är nog när vi ska ut genom dörren. Alla ska ha vinterkläder och Nikki avskyr allt vad kläder heter så i början skrek hon som en besatt bara man tog fram overallen. Men man lär sej ju hur man gör det snabbt & smidigt så nu är det nästan inget gap alls.
Vi har ju Molly så vi går ju ut flera gånger varje dag. Nemas problemas! =D 

Nu sover tjejerna så jag ska passa på att röja av lite och planera middag... Det är FREDAG IGEN!
I helgen ska vi till Therese och Pedja på lördagen och sen till Sofia och Fredrik på söndagen!
Det ska bli roligt!

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Småbarnsmamma

Det är oftast osäkra föräldrar som inte vet hur man ska hantera barn eller så är det de med dåligt samvete som gnäller över hur jobbigt småbarnslivet är.

De klarar inte av att ge sina barn de det behöver

Ett nöjt och glatt barn = trygghet och kärlek

Det barnet har fått det den behöver punkt!

2010-02-05 @ 16:22:11

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0