Vilken låååång dag!

Vi började morgonen med mysig frukost. Sen körde Stisse tjejerna till farmor Mia medans jag tog Molly på en skön promenad. Sen började vi röja! Vi rensade garderober och märkte varje hyllplan med vad den ska innehålla tex Stellas byxor... Låter jätte larvigt men det är inte helt lätt att hålla koll på vems som ska ligga vart. Jamie hjälper ju till att lägga in tvätt ibland och han har ingen koll direkt. Värt ett försök iaf! Sen drog vi fram soffan och andra tunga möbler och gjorde kliniskt rent. Känns som ett annat hem! När vi fixat och donat jätte länge åkte vi hem till Mia igen. Tjejerna vart så glada att se oss! Vi har ju inte lämnat bort dom så många gånger... Stella har bara sovit borta en gång faktiskt.. Så det är lite ovant för alla!
Det hade ju självklart gått hur bra som helst! Vi träffar ju Mia och Leffe MINST en gång i veckan och så har det varit sen ett par år tillbaka. Tjejerna känner sej utan tvekan helt trygga där.
Vi vart bjudna på middag och sen var det dags att fara hem. Vi sjöng och tjoade i bilen för att hålla båda vakna. Stella sjunger i princip hela texten på "blinka lilla stjärna"! Hon imponerar oss med nya ord och flerords satser varje dag! Här om dagen sa hon "pappa kör bilen och mamma sitter bak". Häftigt tycker jag!

Ikväll är det melodifestivalen! Jag tycker att alla deltävlingar suger men måste titta iaf.
Nu börjar det!
Ingen aning om vilka bidrag som är med idag men jag måste säga hejja bidrag nummer 5 där Evelina är med och körar! =)

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0