Vilken morgon!

Jag älskar verkligen snön! Men i morse när vi skulle till skolan hade dom inte hunnit ploga trotoarerna. Sen hamnar ju all snö som dom plogar bort från vägarna uppe på gångbanan. Kanon! Bara en decimeter att försöka dra sej fram i. Syskonvagnen är lättkörd i vanliga fall men inte i dag. Sen undrar jag en sak! Kostar det mer att ploga en hel trotoar? Plog-gubben kanske tar betalt per centimeter??? Jag kan inte tänka mej någon annan anledning än att kommunen vill spara pengar. Dom drar ju in på allt nu för tiden =P Nästan hela vägen från oss till skolan har dom plogat fram en snutt av vägen. Resterande är täckt av en stor snövall. Dvs att den "lilla" syskonvagnen får preciiiis plats och om jag inte håller emot ordentligt på utsidan glider vagnen ner på vägen. vegen som är vältrafikerad just den här tiden på morgonen... Sista biten var helt omöjlig. Där vart gångvägen för smal för vagnen så det gick inte att gå längre.. Andra sidan av vägen var likadan... Det är under all kritik tycker jag! Jamie fick gå sista biten själv vilket jag inte alls tycker är okej! Jag förstår att man inte hinner med att ploga hela kommunen på en kvart men fasen va irriterad man blir när dom inte har plogat just där jag vill gå! Jag stog iaf kvar och tittade på Jamie så länge jag bara såg honom ringde direkt till skolan och meddelade att han kom själv. Dom skulle hålla utkik och ringa mej om han inte dök upp inom några minuter. Tiden då han försvann ur sikte hos mej och sen dök upp där fröken såg honom kanske var.. max i 3 minuter. Men det känns ändå inte bra. =(
Just när det handlar om skolan vill jag "lämna över honom". Lämna över ansvaret till personalen. Känns bäst så. Dessutom märker jag på Jamie att han är lite osäker precis när han kommer dit. Å då vill jag finnas till hand som han behöver mej.

Föresten! Vi har fått en inneboende! Ska ta kort så att ni får se honom! Herman heter han iaf!

Nu ska jag plocka lite medan tjejerna sover. Sen bär det av till vårdcentralen.
Hoppas att dom hunnit ploga!!! =)

Ps.Blåsningen var ljuvlig igår! Å va jag skrattade åt Ara Abrahamian! UNDERBART! Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0