What a day...

Eftersom barnen knappt varit ute på 1,5 vecka var det absolut dags nu när båda vaknade med något mindre feber än dom gjort tidigare. Vi promenerade till Gustavsberg centrum. Det var apoteket som var vårt mål. Det var dags att fylla på vårt hem-apotek med diverse saker.
Jag är så less, så less på att ha sjukisar här hemma. Jag tycker så otroligt synd om dom små när dom ligger som två högar i soffan och man tjatar om vatten, saft och isglass..
" Jo, men drick lite till så får du titta klart på pippi sen.." "Titta vilket fint sugrör mamma har till dej!" "Stella vill du ha glass?"
Alla dessa fraser och många fler har jag kört med olika tonfall och sätt att säga dom på...
Med tummarna hårt knutna i handen och tankar som säger
-snälla,snälla,snälla,snälla! Men näe, dom får aldrig i sej så mkt som jag önskar...
I morgon är det sjuk-dag nr 10. Det känns som en bra siffra. I morgon blir dom nog friska! Eller?
Ja, nu ska jag inte överdriva. Det har gått lite åt rätt håll. Nikki har börjat äta så smått och är avsevärt mkt piggare. Hon hänger ju helst på min höft men är okej med att sitta på golvet korta stunder. Stella däremot började kräkas igår kväll och tempen steg igen. Två steg bak och ett steg fram. Säger man inte så?

Någon bokrea har det såklart inte blivit av. Tyvärr. Hur länge håller den på? Någon som vet?
Stisse fick åka och storhandla själv idag då vi inte hade hjärta att slita ut som i bilen och runt i affären. Vagnpromenaden fick räcka. Båda somnade och fick inte så mkt andra intryck men frisk luft blev det iaf!

Jamie åkte iväg på hockey med sin pappa idag. Jag är glad att han fick komma iväg lite! Han behövde det efter en hel vecka av pip och gnäll här hemma. Han är så söt med sina systrar och försöker muntra upp dom med dockteater och annat kul när dom är ledsna. Men även världens bästa storebror måste få en paus. När han kom hem igen visade han stolt upp sin medalj och berättade om mål han gjort och bevittnat!
Till middag blev det kyckling fahjitas. Gott! Stella fick först favoriträtten fiskbullar och ris, som hon petade lite i. Sen la hon upp fahjitas och petade lite i det oxå. Hur mkt hon egentligen fick i sej får vi aldrig veta.

I lördags var Stisse på match. Jag nattade tjejerna kl.19 som vanligt. Vi hade hyrt en barnfilm (som Lina via sin blogg rekomenderade). G-force. Jamie tyckte att den var jätte bra! Jag med! Vilka häftiga effekter!! Enligt mej var det bästa med kvällen kvalitetstiden jag och Jamie fick!
Vi åt godis, skrattade och mös filmen igenom!
Han avslutade kvällen med att säga "Va mysigt vi har haft det mamma!" Det värmde i hjärtat!
Sen såg jag min film! The ugly truth. Jätte bra romantisk komedi. Eller jätte bra kanske är en överdrift. Den var sevärd! En måbra film!

Just nu sitter Stisse här bredvid och tittar på hockey. (Som alla andra utom jag gör) Stella som vi nattade i sin säng ligger numera bredvid honom i nästintill sittande läge. Hon vaknade av sin hemska hosta hela tiden så jag bar ut henne till oss och bullade upp med massor av kuddar. Nu sover hon som en stock!

Nu ska jag nog ta tag i några måsten innan jag går och lägger mej. Typ hänga en tvätt, skriva en signatur på ett papper hit och ett dit... Sånt som man drar på in i det sista för att det är så förbenat tråkigt!

Ha det fint alla!



Ps. Skickar massor av krya på dej kramar till lilla Bebis-Thea! DS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0