I skrivande stund...

Ligger min kära Stisse och kräks.. Vinterkräksjuka antagligen... Stackars stackars!
Han är satt i karantän i ett av sovrummen och jag och alla barnen ska sova i vårt sovrum. Jag och Jamie har svalt hela pepparkorn, sen har jag spritat toaletterna en miljon gånger & bytt ut alla handdukar men innerst inne tror jag att det är för sent. Blir vi sjuka är vi nog redan smittade. Det känns som ett lotteri.
Jag skulle kunna ta det två gånger bara barnen slipper!
Främst Stella som kappt hunnit hämta sej från förra gången...

Jag är skit dålig på att uppdatera måste jag säga...
Det är nog för att vi inte gjort så mkt roligt när det varit kallt.
Sen har jag inte fått ordning på kameran heller. Ursäkter finns det gott om =)

Men i helgen blir det massor av roligheter! Stella ska ha herrbesök ett par timmar på lördagen. Bästa A ska komma och förgylla vår tillvaro! Jamie har match oxå! Sen på söndagen ska tjejerna hänga med sin farmor & Leffe medan jag och Stisse tar med Jamie på äventyr!
Det blir en Jamie dag!
Han vet inte om det ännu men blir förhoppningsvis glatt överraskad!


Barnens status just nu:

Jamie är VÄRLDSBÄST! (som alltid)
Han läser bättre och bättre för varje dag som går och det märks att han tycker att det blir roligare då! Han har stor empati för dom han håller kär vilket han visar på ett eller annat sätt varje dag. Det tycker jag är fantastiskt! När Stisse svischade förbi mot toaletten sa han bekymrat
-jag önska att någon annan kunde få det där... Ingen i vår familj..
När Stella var så där dålig innan jul sa han att det hade varit bättre om han själv fick maginfluensa istället. För att han är större och starkare så han skulle klara det bättre... Omtänksamma gullunge!

Stella är inne i en bajsfas! Alla äckliga bajskorvar som hundägare och hästägare inte tar reda på efter vägen måste vi stanna och titta läääänge på. Sen ska detta diskuteras om och om och om igen... 
När vi kommer hem ska hon rita bajskorvar och sen ska vi prata om dom ritade bajskorvarna.
Hon lurar oss att Hicken eller Oll (som hon kallar sin lillasyster) har bajsat eller så lurar oss att hon själv har bajsat...
Hon är en liten skitunge jut nu! En söt skitunge!

Nicole kryper och klättrar på allt! Det kommer nog att bli en och annan blåklocka framöver för hon är så snabb! Det tar bara 2 sekunder så är hon plötsligt stående vid vardagsrummsbordet eller tv-bänken eller kökstolarna... Listan kan göras oändlig! Hon har börjat försöka sätta sej ner från stående och jag hoppas att hon lär sej det snabbt!
Jag har en film som jag gärna skulle vilja lägga upp här men jag vet inte hur man gör...
Hon härmas nämligen lite när man pratar oxå!
Hon säger pappa på beställning!!

Näe, nu ska jag titta till mina små och sen krypa ner i soffan en stund...
Ha det så bra!
Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: sara

Man kan tyvärr inte skydda sig mot vinterkräk med sprit (tar inte död på bakterierna) endast tvätta händer med tvål och vatten...och ofta!!! Hoppas ni blir friska snart!

2010-01-26 @ 22:02:37
URL: http://zarrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0