Biståndsknappen.

Dagen började, som nästan alltid med morgonmys i soffan. Men efter ett tag böt Jamie till en liten barnfotölj. Det tog kanske 2 sekunder innan han hade två brudag i knät. -Men gud, ska jag hjälpa dej? frågade jag. -Närå, det är bara mysigt! sa han då.

Kamera-time så klart!

En hög med barn!


Bedårande!


yngst och äldst!



Finisar!




Efter frukost och påklädning bestämde vi oss för att åka och panta Jamies alla burkar och flaskor. Att jag säger att det är Jamies innebär inte att han lever på läsk, utan han är mån om att panten hamnar i hans plåmbok. Om han håller ordning på rummet, plockar undan sina saker efter maten, kommer ihåg att spola på toaletten osv. får han panten + sin veckopeng.
När vi skulle gå var Stella noga med att hon skulle klä på sej själv! YES! Hon har haft noll intresse för att klä på sej så detta är STORT! Hon är ju mkt för att göra saker själv just nu, men att klä på sej har inte varit en utav de sakerna.

Massa beröm och kamera-time igen!

Med stor koncentration och massa vilja så gick det!
Bästa Stella!



Vi pratar om knapparna man trycker på när man har pantat klart. Han undrar varför det är två knappar. Jag förklarar att det ena är en biståndsknapp och innebörden med det. Han bestämmer sej genast för att skänka hälften av sin pant till de fattiga familjerna. Bra och moget beslut.

Här är han med skatten! Han hoppas på massa pengar!


När allt var pantat och klart gick vi hem igen. Det blåste lite men var varmt och skönt ändå.
Svärmor ringde och vi pratade lite. Plötsligt börjar Stella att gråta och säger att hon blivit stucken av en geting på handen. Jag ser varken geting eller svullnad men hon är jätte ledsen. Jamie plockade lite blommor till henne och då vart hon nöjd. Men efter en stund håller hon upp handen och då ser jag!


När vi får syn på det här börjar hon gråta igen. Sen grät hon hela vägen hem. Hon grät högt och sa att hon vill ha kallt på. Vi skyndade oss!


Här är en som inte gjort illa sej men som fick blommor ändå!
Brorsan är en rikitg charmör!




Jag ser fram emot kvällen! Tjejkväll!
Nu är det lunch här hemma!









Kommentarer
Postat av: Linda

Me 2 me 2 me 2 har laddat med stadig mcd lunch ;) ses snart!!! Kram

2010-07-30 @ 12:03:05

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0