Här var det hett!

Idag tog vi en paus från stranden och åkte till Nacka Forum. Där var det svalt och nästan inge folk. Hur skönt som helst! Vi lunchade på favoritstället och shoppade lite. Lite hemlisar! Presenter... Sen åkte vi till barnens hus och köpte lite nya nappflaskor. Inte så roligt men välbehövligt.

Det är verkligen en sjuk hetta idag. Jag läste i en tidning att man ska hålla alla fönster och dörrar stängda tills solen gått ner och sen ha öppet på natten om man ville ha det någorlunda svalt innomhus. Stämmer det?
För mej känns det som om man vill vädra när det är varmt. För att det ska bli lite drag.
Vi prövar iaf här hemma idag. Igår hade vi öppet nästan hela dygnet och då var tempen på 30,2 grader i sovrummet när jag gick och la mej. Mindre skönt.. Vi har ju kvällsolen rakt in i sovrummet...
Idag är alla fönster stängda och rullgardinerna är nere. Om det inte fungerar eller har motsatt eftekt blir jag galen! Man känner ju sej kokt när man vaknar på morgonen!

Kollade efter en laddare på forum förresten... Den kostade 500 spänn!! Vi köpte den inte. Jag blev snål... Men innerst inne vet jag att vi kommer att svänga förbi där innan vi åker till Åland. Inte kan vi vara utan kamera på semestern! Jag har fotat i princip varje dag i flera år så jag känner mej naken utan kamera. En vanlig vecka skulle jag överleva, men jag kan inte missa en semester vecka!
(Man kan fråga sej varför jag inte köpte den på studs...)

Nu ska jag packa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0