Nu ska jag snart sova!

Min syster var ju här tidigare. Hon hade hyrt en film som hon glömde här... Toppen tyckte jag och när hon ringde för att meddela att hon skulle hämta den bad jag henne att hyra en ny film och låta mej behålla den hon lämnat här. Snäll som hon är gick hon med på det! Gulliga Sofie!
Så jag har precis sett Valentines day! Den var toppen! Inte alls så fjompig som många tjejfilmer är utan så där lagom. Måbrafilm helt enkelt.
Stella hade en hård dag på sjukhuset och deckade i soffan redan 18.20. Det blir finfint i morgonbitti. Eller med Stella vet man aldrig. Hon kan lika gärna sova till 09 iaf. Nikki somnade kl.19 och Jamie har haft huvudvärk hela em/kvällen så han hade svårt att somna. Efter han hade försökt en stund frågade jag om han ville komma upp och dela en skål popcorn med mej. Det ville han så klart. Det var mysigt. Bara han och jag. Stisse har varit inne och sett AIK matchen. Det gick tydligen inte så bra för AIK idag. Synd. Efter att popcornen tagit slut gick Jamie självmant och borstade tänderna igen och kröp ner i sin säng. Han somnade direkt.

I morgon ska vi försöka få till ett avföringsprov på Stella. Japp, ni läste rätt. Dom ska analysera avföringen för att se om dom hittar något som inte hör hemma där. Äntligen tar dom vår oro på allvar och försöker hjälpa oss. Jag känner mej trygg med dom på Nacka barnläkar mott. Dom känns seriösa och engagerade.
Det är inte det enda som händer i morgon. Något mindre viktigt men ack så trevligt. Jag ska få naglarna fixade igen. Dom ser fortfarande fina ut men jag vill ju att dom ska vara extra fina när jag har min första arbetsdag. Japp, ni läste rätt igen! Jag börjar jobba på måndag. Stisse ska vara pappaledig med tjejerna ett tag till så nu blir det ombytta roller. Jag ska bli serverad middag i vårt välstädade hem när arbetsdagen är slut. Han ska tvätta svettiga gympakläder och rasta hunden samtidigt som han roar barnen. Visst älskling? 
Jag tvivlar faktiskt inte en sekund på att han inte kan göra det med ena handen bakbunden. Det finns ingen bättre pappa i hela världen. Barnen kommer ha the time of their life! Men eftersom jag har ett (pyttelitet) kontrollbehov kommer jag att få bita mej i läppen en... eller kanske två gånger. Jag måste inse och acceptera att han inte behöver göra allt på mitt sätt eller i min ordning. Jag har ju mitt nya jobb att fokusera på och kommer förhoppningsvis inte störa Stefan i hans sätt att axla "min roll". Ja, det blev ytterligare en nyhet idag. Det var ett tag sen jag fick erbjudandet om det nya jobbet och jag är verkligen jätte glad över det! I en skola! Jag kommer att arbeta i en förskoleklass. Det känns jätte spännande! Jag har arbetat med småbarn i så många år och nu när jag har småbarn hemma känns det jätte bra att få göra något annat. När jag ändå avslöjar en massa saker kan jag ju berätta att Stisse har lite mer än bara barnen att ta han om när han är pappaledig. Han ska nämligen få gästblogga här. GÄSTblogga Stisse, hörde du det? Haha, skämt å sido! Näe, detta är ju faktiskt barnens framtida läsning så det blir bara roligt att deras bonuspappa/pappa har dokumenterat sina tankar och bilder.


På lördag ska jag på tjejmiddag! Sandra, Linda, Sofia och jag ska äta och dricka gott. Eventuellt blir det utgång oxå. Men det får vi se. Vi kanske har så trevligt på hemmaplan att vi stannar där och snicksnackar tills det blir dags att åka hem. Detta ser jag fram emot!


Nu vart det et så där låååångt inlägg utan bilder. Applåder till dej som orkat läsa ända hit!




och godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0