Snabba cash...

var bra men ändå sådär. Jag måste läsa boken. Att den fick betyget sådär kan bero på att Stella kom upp mitt i. Hon har problem med magen igen. Hon vaknade och sprang på toa flera ggr och tillslut var hon så vaken att hn inte kunde somna. Då fick hon komma upp och ligga på soffan och vi försökte se klart filmen.

Stella har alltid varit en "konstnärssjäl". Det låter kanske fånigt med tanke på att hon bara är 2. Men hon är det. Hon har alltid skapat med händerna, sjungit och dansat dagarna i ända. En lång period när hon var liten, "knopplade" hon. Vi kallade det så. Hon fick tag i ett snöre, sen började hon "knoppla". Hon vek och snurrade med snöret som att det skulle bli något. Så kunde hon sitta i evigheter. Det blev aldrig något. Hon visade tidigt intresse för pennor och färg. Hon var inte gammal när hon målade första gången. Hon kunde måla hur länge som helst. Hon åt ingen färg som "vanliga" barn hade gjort. Hon bara målade och målade och målade. Redan som liten, kanske 6 månader, grät hon till musik. Jag lyssnade på Dolly Parton en del och varje gång "I will always love you" kom började hon gråta. Elak som jag är ville jag veta om det verkligen var låten som gjorde henne ledsen. Så jag satte på den när hon var jätte glad och pysslade med annat och då började hon störtböla. Det var den. Hon har förvisso börjat gråta när jag sjungit för henne oxå. Men jag har ju en sångröst som Dolly =P 
Sen är är hon lite underlig. Så där som konsnärliga männsikor brukar vara... 
Absolut inget negativt! Hon är världsbäst och helt fantastisk hela hon! 
Hur som helst, när hon kom upp igår kväll fick hon ett paket servetter att pyssla med för att hon inte skulle titta på tv. När hon suttit en stund ber hon oss titta. 


Först hade hon bäddat ner Molly.


Sen pysslar hon en stund till och ber oss titta igen.



Hon sa att hon gjort en fågel. 
Till vår stora förvåning SÅG man att det var en fågel!
Ser ni?


Här är en närbild.
Vi kanske ser en fågel bara för att vi är hennes föräldrar, vad vet jag.
Men vi ser iaf att det är en fågel. =)


Nu ska jag och Nikki duka frukost och sen väcka sömntutorna. Dvs. Stisse och Stella. 

Ha en bra dag!






 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0