Tillbaka!

Nu är vi hemma igen! Vi kom igår.
Vi har haft en fantastisk vecka på vackra Åland! Vi har varit ute från att vi vaknat tills vi gått och lagt oss!
Stisses familj är sååå go! Man kan inte annat än älska dom allihop! Fia och Fredrik mötte vi på båten och dom stannade ett par dagar. Det var mysigt. Synd att dom inte stannade längre...

Vi har varit på stranden nästan varje dag. Om vi inte varit det, hade värmen varit olidlig! Leffe och Mia hade hittat en liten sandstrand där vi var helt själva! Barnen njöt. Vi njöt!
Ni märker kanske efter dom få rader jag skrivit att semestern varit en 10-poängare? Eller 9,5. Jag hade migrän i flera dagar, vilket drar ner poängen lite... Men med verktabletter kunde hänga med på allt iaf! Piller är inte min grej egentligen men för att överleva och kunna njuta lite var jag tvungen att ta dygnet runt. =S
En dag var det minigolf och shopping oxå! Fina Leffe bjöd oss alla på lunch på stan!
Den här semestern har laddat batterierna på hela familjen tror jag. Alla känns piggare & gladare och kärleken är på topp!

Alla barn har varit ena riktiga guldungar hela veckan! Detta gör oss stolta! Därför känner jag att det är dags för barnstatus!!

Jamie: Simmar numera som en fisk! Härligt att se! Han läser på saker han har framför sej hela tiden. Baksidan av mjölkpaketet, baksidan på yoghurten, reklamskyltar osv... Sen har han kämpat med en sak de senaste veckorna. Att be om ursäkt på ett bra sätt när något går fel. Plötsligt hade han glömt bort hur man gjorde.. Istället för att se hur det gått med den man råkade springa omkull eller direkt be om ursäkt för det misstag man råkat göra, har han sett utt som en skamsen hund. Men nu är han sitt rätta jag igen! Han hjälper syrran upp om hon ramlar och frågar hur det gått med henne, han ber om ursäkt om han råkar ha sönder något eller om han gjort fel. Toppen Jamie! Du är världsbäst!

Estelle: Imponerar på oss med sitt stora vokabulär! Saker som "Mamma, jag vill gärna gå lite" eller
"Även Jamie vill gunga" är meningar som bara är småpotatis.
Igår utbrast hon "Jag har också en pappa-pung!" Hon njuter av uppmärksamheten hon får av att säga skojiga saker! Hon är en riktig pajas!
Sen lär hon sej av Jamie också "jag vill titta på Emil... Snälla mamma!" Det sista är et uttryck Jamie använder titt som tätt =)

Nicole: Har blivit värsta stora tjejen! Hon pratar!
Hon säger mamma, pappa, Stella, Jamie, Mia, Leffe, komma, mera och tack!
Imponerande va?
Sen är hon ingen badkruka längre! Hon plaskar och går rätt ut i vattnet. På gott och ont...

Ja det var barnstatusen... Mina fina ungar!



Idag har vi skjutsat Jamie till hans pappa. Det blir genast så tomt här hemma. =(
Han ska vara där i 10 hela dagar. Hoppas att tiden går fort!


Ja just det. Vi hann inte köpa laddare till kameran innan vi åkte. Jag kunde ta lite bilder med den iaf. Men nu är den död. Sen plåtade jag lite med Stisses mammas kamera så bilder kommer. Snart!


Ha det toppen i värmen!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0