FREDAG!

Vi har haft en jätte mysig vecka men eftersom Nikki inte är helt pigg ännu är hon otroligt mammig. Att göra allt med en bebis i famnen är inte helt lätt så det ska bli skönt att ha Stisse hemma ett par dagar! Dessutom fick ju jag en släng av samma sjukdom dom hade. Mindre trevligt kan jag säga. Men men, nu är alla så gott som friska och det ser fram emot en jätte mysig helg!

Idag tog vi alla en promenad ner till hanmen för att köpa lite fikabröd. När vi kom ner till hamnen vart vi attackerade av ett par ilskna fiskmåsar! Inte bara en gång utan dom steg ett par meter för och attackerade om och om igen! Det är inte helt lätt att hålla barnen lugna när man själv är så rädd att man håller på att dö!
Vi alla skrek och fäktade med armarna! Jamie skrek "AKTA MAMMA!" och jag fäktade lite mer aggresivt och skrek ännu högre, i hopp om att fåglarna skulle tänka att den här kvinnan är fan galen och dra där ifrån! Men dom var tydligen inte så lättskrämda... Dom som såg oss fick sej allt ett gott skratt!
När vi skulle gå hem ville Jamie som är lite mer äventyrslysten gå samma väg tillbaka men jag vägrade! Han fnissade så där som man gör när det är skräckblandad förtjusning medan han tjatade om att vi skulle gå den vägen! Jag förklarade att jag tyckte att det var obehagligt och att fåglarna ville vara ifred med sina ungar. Sen hade jag någon gammal historia om en ilsken fågel, som min mormor berättade för mej tror jag... Det var ingen pedagogisk berättelse direkt men jag drog den ändå! Jag minns hur jag själv farcinerades och skrämdes av den när jag var liten. =)

Snart ska vi å handla fredagsmys och hyra film!
Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Läskigt med måsarna :S



Okej. Våran kamera har 10 megapixel men jag tycker era bilder ser mycket bättre ut. Vi har väl sämre märke :(

Ska nog kika efter ny. Våran går att filma med men det är ingen toppkvalité direkt.

Kram och trevlig helg!

2010-06-18 @ 22:07:44

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0