God morgon!

Jag har vaknat på toppen humör! Första natten sen Stella vart sjuk som tjejejerna sovit i sina sängar hela natten, vilket självklart gjorde att jag sovit som en stock! Bortsett från ett astmanfall vid 01 så har natten varit ljuvlig. Jag har aldrig problem med min astma så jag vet inte varför jag får det så ofta nu! Pollen kanske? Jag fick diagnosen när jag väntade Stella och om man bortser de senaste veckorna har jag bara haft det någon enstaka gång. Jag har aldrig min medicin på mej vilket jag måste ha nu. It sucks.

Idag ska vi till mjölkö! När jag vaknade hörde jag Jamie som tassade runt i lägenheten. Jag har faktiskt ingen aning om när han klev upp, så tyst hade han varit! När han såg mej sa han "förlåt om jag väckte dej mamma".
Vi har en deal om att han inte ska väcka någon före klockan 07. Om det inte är något speciellt förstås. Innan 07 får han titta på tv i sitt rum. Oftast sover han längre men om han är morgonpigg får han vara det på rummet.
Han hade iaf packat en lite väska med prylar som han skulle ta med sej till sej själv och sina systrar. Han hade tänkt på allt. Han hade stora planer om hur saker skulle gå till. Jag skulle ta tjejerna, vagnen och all packning med mej när jag hämtade honom. Sen skulle Stisse hämta oss i skolan. Det tyckte han var det smidigaste alternativet. Då skulle allt gå fort och vips skulle vi vara framme! Gullunge!

Ja, idag ska jag packa till hela familjen. Så lite och så lätt som möjligt. Det är svårt. Jag tar alltid med mej för mkt saker! Alla måste ju ha femton ombyten och tänk om det börjar regna! Snuttar hit och våtservetter till en förbannelse!
Sen tänkte jag att vi skulle köpa med oss en säck jord eller två. Mormor är inte 25 och jord är tungt att släpa på. Jag vet ju att hon inte skulle överleva om hon inte fick plantera sina 7000 blommor som hon gör varje år. =)

Nä, nu är det frukost-time!
Ha en toppen dag!


*kram*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0