Igår var vädret underbart!

Men vi gjorde ingenting iaf... Vi fixade lite här hemma och bara va.. Det ångrade vi ju när vi vaknade i morse och såg vädret. Men men, det dröjer inte allt för länge innan våren är här och man kan njuta av fint väder nästan varje dag!

Igår em kom Pelle och tittade på fotboll hos oss. Stella är väldigt förtjust i sin gudfar men Nikki var inte lika imponerad... Hon var så nyfiken att hon inte kunde låta bli att kika på honom men om han kikade tillbaka kom tårarna! Men just nu är hon sån mot nästan alla män. Det lär ge sej med tiden!



Stella visar Pelle viktiga saker mitt under matchen!



Nikki ville bjuda på päron men tappade modet...

På kvällen såg jag och Stisse Millenium. Böckerna och filmerna var bra så självklart ska vi se serien oxå! Efter det satt jag uppe allt för länge fast att jag inte hade något vettigt för mej. Trodde att jag skulle vara mer eller mindre död i morse men så fort fötterna landat på golvet var tröttheten som bortblåst. Jag och Nikki gick upp och fixade frukost. En sån god frukost med gott bröd, massor av pålägg, grönsaker, ägg, yoghurt, te, kaffe, juice...
Sen väckte vi Stisse och Stella!
Vi satt över en timme vi bordet. Åt, pratade och skrattade en hel del åt Stellas nypåfunna skämt. Hon har blivit en riktig liten skojare! Hennes fantasi är underbar! Ena sekunden är smörgåsen en båt och nästa en häst. Hon tar våra näsor och gömmer dom i fickan! Fula miner är också en favorit just nu! Igår tittade vi på roliga hemvideos på tv. Stella skrattade högt och hjärtligt och vi satt som två fågelholkar! Plötsligt är hon ännu mer med på noterna!
Sååååå häftigt!

När frukosten var avklarad klädde vi oss och åkte till Ica maxi för att inhandla fingerfärg. Det vart ganska mkt mer än fingerfärg då det var så HIMLA bra erbjudanden här och där! =)

Jag har köpt hem taveldukar som barnen ska göra konstverk på. Det är så mkt roligare att ha deras konst på väggen än någon främlings! Vi har påbörjat en stor tavla som ligger på tork innan nästa lager färg ska läggas på. Vi fick ta en paus då tröttheten kom som ett brev på posten. 
Det härliga är att det är HELT och hållet deras konstverk! Vi har bara serverat färgen! Jamie får en egen duk att måla på sen. Han har ju lite andra krav på sina målningar än tjejerna. 
Dom njuter mest av smaken & känslan! 
Det färdiga resultatet är mindre viktigt.


Stella har tjyvstartat!



Nikki börjar känna av tröttheten efter 5 penseldrag...



Stella visar sin talang för sin stolta mamma!



tittar noga =)



En del av det ofärdia kostverket!


Efter vilan ska vi åka till Therese och Pedja! Det var länge sen igen...
Vi saknar dom!


*kram*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0