Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Så väljer jag nog att se på saker och ting. Det kommer att lösa sej till bästa sätt men det tar sin tid. Japp, så är det!

För en snabb återblick så var helgen fantastisk! I fredags hade Stisse cup vilket innebar att jag och barnen var ensamma. Middagen blev färdig-grillad kyckling & potatissallad. Vilket alla älskar och alla åt som galningar! 
Jamie var märkbart trött efter en dag i skolan då han fortfarande gick på antibiotika och ville sätta på sin film direkt efter middagen. Sagt och gjort så blev det. Filmen slutade straxt innan 19 och då ville han gå å lägga sej! Han somnade på studs och sov till 07.30 dagen efter. Samma med tjejerna. Min syster  Sofie kom förbi och det vart tjejkväll med ost och kex och en dramakomedi!

På lördagen hade Stefan sin sista cupdag. Vi packade in hela familjen i bilen och for dit. Mia och Leffe kom oxå! Dom hade en överraskning till Jamie. Jamie älskar catefteria "mat" och överraskningen var att han skulle få äta vad han ville, obegränsat under tiden vi var där. Lyckan var total! Hans leende gick från öra till öra! Han åt vill jag lova! 5 korvar med bröd, 2 toast, 1 chokladboll och 1 dricka. Det är för mej ett mysterium hur en så liten kropp kan rymma så mkt! Efter det åkte vi hem till Mia och Leffe och stannade till det var dags för barnen att hoppa i säng!

På söndagen var det Jamie som hade cup! Han hade det på lördagen oxå men eftersom han varit sjuk tyckte inte läkaren jag rådgjorde med att han skulle vara med och spela då han blir varm och kall hela tiden. Men påpekade att det inte var något som sa att man inte fick vara fysiskt aktiv under en antibiotikakur. Vi var "oansvariga" och valde att låta honom spela på söndagen iaf. Han var pigg och lovade att kliva av isen om han kände sej trött eller hängig. Vi höll koll men han var pigg och fräch hela dan!
Det var SÅÅÅÅ kul att se honom spela och det var helt underbart att så många släktingar kom och tittade! Han kände sej nog som en stjärna när vi ropade och busvisslade på läktaren! Han gjorde det avgörande målet i matchen mot djurgår´n och släppte inte in ett enda mål när han var målis!
Vi alla var stolta och glada över hans insats! Inte minst han själv!

Nu har han åkt till sin pappa. Han ska vara där i 13 dagar då dom ska iväg på en resa. Han kommer med all säkerhet att ha roligt men jag kommer nog längta ihjäl mej! Vi bytte dagar runt jul då han var 13 dagar hos oss så det går jämt ut men det känns inte lätt iaf... =(

I går tog jag tjejerna och följde med Sara och en av hennes döttrar till forum. Jag shoppade loss på kicks och gav sminkväskan ett lyft! Kändes bra! Efter det åkte vi hem till Sara och fikade. Länge sen vi var där. Sen hämtade Stisse upp oss och det var 2 trötta tjejer vi fick med oss där ifrån.
Middagen för dagen var oxfile´, pommes, sås och sallad förstås.
Gott som tusan en vanlig tisdag!

Idag ska jag och tjejerna promenera till min mormor. Det var länge sen vi var där. Bästa mormor!
Sen ska vi vidare till Mia och Leffe! Massa mys hela dagen!


Nu är det lektajm här hemma!
Ha det toppen!
*Kram*





Ps. Den gången jag la upp två svartvita bilder och frågade om ni såg någon likhet var den första bilden på min morfar och den andra på Nikki! Dom är VÄLDIGT lika som barn vilket kanske inte syntes på just dom bilderna men så är det! Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0