Snabb uppdatering innan...

Jag går och lägger mej!

Nikki har haft feber i 2 dagar nu. När ska vi kvitt alla sjudomar!?! Känns som om vi haft vår beskärda del med råge nu! Men hon var piggare under eftermiddagen så vi håller tummarna att hon vaknar med sitt vanliga leende och är frisk i morgon! Men jag hörde rykten om att vädret ska bli sämre igen så för andra gången har vi då missat den härliga solen som visat sej då vi inte kunnat gå ut! Stefan var ute en sväng med Stella så att hon fick en nypa frisk luft och röra på sej lite!
Men! Under dessa dagar har vi roat oss med att måla! Vi låter som sagt barnen fylla väggarna med sin konst, vilket uppskattas av alla inblandade! Att skapa är en passion vi delar hela familjen!
Den tavla tjejerna håller på med nu är störst hittills och det har blivit flera sittningar för att hela tavlan ska täckas med färg. Det har varit en upplevelse för alla deras sinnen! Stella älskar att måla med händerna. Hon smörjer, petar och fixar med färgerna. Hon blir nöjd och gillar att visa upp det hon skapat! Nikki smakar och exprimenterar med penseln och händerna.
Nu vill vi bara att den ska torka så vi får upp den på väggen! Det kommer att bli såååå fint!

Jag pratade med Jamie idag! Det var så mysigt att höra hans röst! Han skulle ju egentligen vara hemma nu men är i fjällen med sin pappa. Han var glad och berättade hur roligt han hade det!
Åh va vi längtar efter honom här hemma! Det ska bli så mysigt att krama om honom när han kommer hem! Jag längtar!

Här kommer lite bilder från dagen!


2a sittningen!
Koncentrerad till max! Varje penseldrag räknas!


3e sittningen!


En del av konstverket! Dock inte det färdiga resultatet...


På 4e sittningen orkade Nikki vara med igen!
Hon var som ni kan se väldigt entusiastisk!


Wiee va kul det är att mååååla!


Jag ska måla hela världen lilla mamma...



Här håller Stella koll på att pappa inte snor färgburken!
Hon vill nämligen göra ALLT SJÄLV just nu


Gullefjun!




Dags att sova!

Ps. Sofie, du anar inte hur tacksam jag är! Du är underbar! Ds.


*Kram*


Kommentarer
Postat av: Stisse

Shit vad Nikki är fin på bilderna älskling... hon är fan en riktig joker:P

2010-03-23 @ 00:55:07
URL: http://minafinatre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0