Söndag=Städag

Just precis vad det är! Min underbara syster har tagit med sej tjejerna på promenad så att jag och Stefan ska kunna röjja utan att bli avbrutna. *wiee* Så fram med damsugaren, moppen och trasorna för här ska vi swicha fram som två tornados!

Lite kort om gårdagen:
Vi åkte hem till Mia och Leffe som bjöd på en fantastisk middag. Det vart pitabröd med massor av fyllning. Plock-mat är underbart! Vi fyllde bröden med allt man kan tänka sej och jag åt så mkt att jag fortfarande känner mej mätt! Tjejerna var glada att träffa Mammos(farmor) och Tette (Leffe). Dom lekte och busade och visade upp sina nya dans-steg. Eftersom vi varit sjuka så länge är det säkert över två veckor vi var där sist! Vi var inte hemma förens 20.30 och Stella var så trött att hon självmant gick och la sej i sängen efter tandborstningen. "Nenne mamma" ropade hon när jag fixade vällingen i köket. Nenne är som ni kanske förstår ordet för välling. Lustigt det där med att ha egna ord för saker och ting. Jag vet att Stella kan säga välling men hon väljer att kalla det Nenne. Jamie hade oxå ett eget ord för just välling. Han sa Baalil till en början och sen vart det Ballill. Jag valde att inte rätta honom och gör inte det med Stella heller. Så länge det inte skadar någon tycker jag att det är mysigt med egenheter. Jamie har inte några talsvårigheter så uppenbarligen klarar dom sej i livet ändå! Länge pekade Jamie med långfingret när han ville visa något. Han hade ju inga onda avsikter med det och varken han själv eller någon annan led utav det så det fick också vara. I dagens läge pekar han med rätt finger om han behöver peka. Självklart lärde jag honom redan från början att det inte är fint att peka på personer. Men det är det ju inte oavsett viket finger man använder. Att en kroppsdel ska vara fulare att andvända än någon annan är inget jag vill förmedla till mina barn. Hela kroppen är vacker och unik! När han var 3, 4 år hade han ändå ingen aning om att det var en elak gest så varför predika om sånt.
Nu gled tankarna iväg så där igen! Idag är nog för att jag allra hellst vill slippa städa.. Men nu finns ingen återvändo. Jag MÅSTE hinna lite innan tjejerna är tillbaka! Då har vi ju hela eftermiddagen att ägna åt varandra sen!

Ha en underbar söndag!
*kram*


Kommentarer
Postat av: Tess

du e väl för härlig! hela kroppen unik, jovars!

2010-03-07 @ 16:46:54

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0