Vågar man säga vår?

Solen sken både igår och idag! Det droppar härligt från taket och om man sitter i solen och blundar kan man nästan tro att det är sommar!

Igår ringde mamma och ville låna Molly igen. Hennes kollegor och vänner skulle mötas upp och göra skogen med sina hundar en fm, med lunch och fika. Självklart ville Molly följa med! Men vi bestämde att mamma & Sandra skulle komma hit på lunch istället! Sen ringde Sofie och ville komma upp. 5 minuter senare var hon här! Tjejerna sov till en början så då fick Jamie mysstund med moster först. Han tycker att det är så härligt med ensam uppmärksamhet!
Mamma och Sandra kom och tjejerna vaknade.
Jag fixade lunch lite snabbt och sen satte vi oss allihop! Det är godare att äta i stora sällskap!
 När mamma och Sandra hade gått kom Sofies Mattis.
Sofie och Mattis tog med tjejerna på en promend till hamnen och matade ankorna. Stella var överlycklig och Nikki...sov (som vanligt)... 
Stella börjar bli så stor, hon gick hela vägen hem! Hon hoppade och plaskade i varenda vattenpöl och njöt av sin "ensamtid" med moster Sofie och Mattis.
När dom kom hem vart det fika med kärleksmums och saft! Sen kom Stefan hem! Som vi hade väntat på honom! Han och Jamie har ju en grej med varandra. Dom försöker lura varandra titt som tätt... Jamie har nog lyckats bäst hittills med en fejkad bilrepa! Nu hade Jamie köpt en grej som man stoppar i avgasröret som skulle få bilen att tjuta... =)
När Stisse stod i duschen passade Sofie barnen och jag sprang ut och satte grejen på plats!
Efter lite övertalning skulle han bege sej till affären. Stella följde med!
Jag och Jamie ställde oss i fönstret och smög... Det var ganska många grannar på på parkeringen så jag fick lite dåligt samvete.. Jag höll mej.. Sen startar han bilen och börjar åka.. Det tjöt vill jag lova! Han kör en bit och sen stannar han, öppnar bildörren, sticker ut huvudet och gasar lite. Inser att det är hans bil som låter så hemskt. Skakar på huvudet, stänger dörren och åker vidare. Vi hör hur han åker runt huset och fortsätter ut på stora vägen... Vi skrattade som galningar här hemma! Jag trodde ju att han skulle ringa och svära över bilen eller oss vilken sekund som helst men det gjorde han inte. Han krurade och kontrollerade diverse ställen på bilen tills han tillslut fann vår grej! Hohohohhahahhaha! Jamie leder poängligan! Glad att jag får vara med att luras och skratta men att själv slippa bli utsatt! =D

Idag har Jamie varit piggare så vi gick ut en stund på förmiddagen. Vi gick till en lekpark i närheten och skulle gunga. Saken var den att det var så mkt snö att det knappt fans något space att ha benen på. Nikki kunde gunga och Stella om hon höll upp benen lite. Vi hade roligt ändå! Jamie hittade ett berg att klättra i och Molly sprang omkring i skogen ovanför. Däremot började Jamie frysa efter en stund. Så jag vet inte om han är helt kry ändå. Han hade massor av kläder och var fysiskt igång hela tiden men ändå blev han frussen...

När vi kom hem åt vi lunch och sen dök min mormor upp som gumman i lådan! Hon är så fin min mormor! Hon ville bara titta förbi och säga hej och mysa lite med barnen. Vi bestämde att jag & tjejerna skulle komma förbi henne någon gång nästa vecka!

När tjejerna sedan sov middag gjorde Jamie och jag läxor som vi hämtat i skolan. Vi vill ju inte att han halkar efter när han är sjuk. Hans fröken har nog räknat med att han ska vara borta veckan ut så mkt läxor som hon skickat med! Men Jamie var så himla flitig så nästan allt blev gjort! En liten grej har vi sparat till kvällen...

Nu kommer Stisse hem snart!

Bilder från igår och idag!


2 busiga pyjamas-råttor har smitit in i brorsans rum!



Min vackra mamma och fina Nikki!



Ankmatning med Stellas kärlek Mattis!



Sociala Nikki!



PLASK!



Hemgång i solskenet!



Jamie och jag spelade på datorn. Han börjar bli riktigt duktig!



Firade kärleken med en onyttig men ack så god semla igår!



Jamie och hans käraste pose -"tummen upp"



GOTT!



En tjej som ÄLSKAR att gunga!



Jamie in action!



Klätterapa!



Alla sätt är bra utom dom dåliga!



MINA



FINA



TRE


*KRAM*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0