Hej hopp!

Nu är vi tillbaka igen! Helgen har varit toppen! Massor av sol och trevligt sällskap! Vi jobbade självklart en del oxå men det gör vi sååå gärna eftersom vi är där så mkt under somrarna! Vi är självklart ledsna över att vi missade helgens tillställningar. Speciellt Lindas dotter Sannas födelsedagskalas och Lis födelsedagsfest... It sucks faktiskt.
Men med all säkerhet fyller dom år nästa år oxå! Å då ska vi INTE missa det!

Jag har gjort något läskigt i helgen... Jag har flygit flygplan! Det är faktiskt sant! Min morbror har tagit flygcertifikat och åker runt med världens underligaste flygplan. En gummibåt med vingar typ. Jag trodde aldrig att jag skulle våga med tanke på min höjdrädsla men JAG GJORDE DET! JAG FLÖG I ETT ÖPPET FLYGPLAN PÅ 120 METERS HÖJD! Jag tog till och med bilder där uppe! Inte för att jag kunde fokusera eller ens bry mej om vad som fastnade på bild men ett par foton blev det och dom kommer sen! Stisse var självklart modigare och flög mycket längre och myyyycket högre men jag är iaf stolt över mitt mod. Så det så! =)

Vi har verligen njutit av vår långa helg på landet! Vi har haft dörren öppen och tjejerna har gått ut och in som de har velat. Det är verkligen lyx för oss som i vanliga fall bor i lägenhet! 
Men eftersom vi spenderar så mkt tid av vår, sommar och tidig höst i skärgården känner vi att ett hus här hemma inte är prio 1. 
Jag har först nu börjat inse hur lyckligt lottade vi är som har ett sånt fint landställe. Stisse har hjälpt mej att öppna ögonen tror jag. Jag måste gått runt i någon sorts dimma som missat all denna skönhet! Fasen va jag är glad att mina barn har chansen att uppleva stockholms skärgård! Det är ju så vackert!
Molly har inte gått i koppel sen i onsdags kväll och har upptäckt den stora tomtens alla skrymsler och vrår. När kvällen kommit har vi nattat tjejerna och sen satt oss på altanen och druckit en drink i den sista solen. Efter det har vi gått in och tänt eld i öppna spisen och satt oss i varisn fotölj och läst i flera timmar. Vi har kommit hem som två nya människor! Detta är balsam för själen kära vänner! Vi har knappt pratat i telefon, tittat väldigt sparsamt på tv (endast bolibompa) och ingen radio. Vad som hänt i världen de senaste dagarna har vi ingen aning om men det kvittar faktiskt.
Nu ska jag packa upp och slänga in en tvätt! 

Hörs! 
*kram*

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0