God dag gott folk!

Idag har vi haft en lugn förmiddag. Stisse hade sovmorgon och jag gick upp med flickorna. Vi tittade på Lotta på bråkmakargatan och mös i soffan. Vi ska ta det så lugnt vi bara kan för nästa vecka blir hektisk! Storhandling, planering inför barnkalas med överattning, själva barnkalaset, kalas med släkten, hockey, inköp av presenter både till Jamie som fyller år och lilla Linnea som ska döpas på söndag!
Uppe på det ska jag jobba och orka vara människa.
Men men, med viss planering kommer det att gå som en dans!

I skrivande stund sitter Stisse tillsammans med flickorna i soffan och läser Totte badar.
Hur gulligt som helst!

De flesta julklapparna är inhandlade och de som inte är köpta är planerade. Jag älskar julen! Det är mysfaktor så det bara skriker om det! Jag längtar efter stjärnor och tomtar i fönstren, att klä julgranen med barnen, slå in klappar när barnen gått och lagt sej och att lugnet infinner sej hos oss samtidigt som pirret i magen stiger hos barnen! 
Jag önskar bara att jag kunde känna mej mindre stressad. Det är såå mkt just nu! Det känns som om jag skulle behöva 8 armar och minst 10 timmar mer per dygn! Jag antar att det är stressen som gör att jag har minne som en guldfisk. Saker Stisse berättade igår har jag glömt idag. Viktiga saker som jag verkligen borde komma ihåg bara försvinner. Jag letar efter saker som jag förlagt och det enda jag minns är tanken "jag lägger den här så att jag vet vart jag har den"... Det suger! Jag blir arg och frustrerad över att vara som en yr höna!
Jag ska ta mej en riktig funderare och se över mitt liv.
Det hjälper nog att förändra små saker för att komma back om track!






Ta hand om er!
Kram T

  

Tänkvärt...
"En lögn far halva världen runt innan sanningen fått på sig stövlarna." Av Charles Haddon Spurgeon 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0