Jag har alltid gillat citat!

Idag har jag hittat massa nya som jag gillar!

Barn är jordens levande blommor - Maksim Gorkij

Barn är i större behov av beröm än kritik - Joseph Joubert

Det finns bara ett vackert barn i världen och varje mor har det - Engelskt ordspråk

Lycklig är den som kan glädja sig över sina barn - Thomas Fuller

Det är lätt att uppfostra sina barn. Man ska bara låtsas att de inte är ens egna. Alla vet ju hur grannens ungar borde uppfostras - Bing Crosby

Dina barn har större nytta av din närvaro än av dina gåvor - Jesse Jackson

Om du vill att dina barn ska utvecklas, låt dom höra allt bra du säger om dom till andra människor - Dr Haim Ginott



Barncitat är ljuvliga!

De flesta män är hjärndöda,
så man måste kanske pröva mer än en gång för att hitta en som är levande - Emma 10år

När man ska döpas, får man lite vatten på huvudet, så man snabbare får hår! - Anders, 6 år

När jag är färdig med förskolan ska jag hitta mig en fru. -Martin, 5 år

Lagen säger att du får kyssas när du är femton, så jag skulle inte försöka tidigare, för säkerhets skull. - Max, 7 år

Du bör inte kyssa en flicka om du inte har nog med pengar för att köpa henne en ring, och en videoapparat, för hon vill ha videofilmer från bröllopet. - Oskar, 10 år

När man blir kär kan man inte tänka klart. - John, 3 år

Hur skulle du fått ditt äktenskap att fungera?
Säga att hon var vacker, även om hon såg ut som en lastbil. (Rick, 10 år)

Varför håller kära personer varandra i handen så ofta?
De vill vara säkra på att deras ringar inte trillar av eftersom de betalade en hel del pengar för dem. (Gavin, 8 år)

Hur kan en främling se om två personer är gifta?
Du måste kanske gissa, men en bra ledtråd är om de skriker åt samma barn. (Sebastian, 8 år)

Syskonkärlek
Mamma säger att jag är svartsjuk på Simon men det är inte sant. Det är bara helt vanligt hat. (Ingrid 8 år)

Tiderna förändras...
För i tiden sa man Jag älskar dig till folk. Nu behöver man som tur är inte anstränga sig så förfärligt längre. Jag tror det räcker med att man säger -kom hit. (Holger, 8 år)




Sen vill jag passa på att tacka söta Sandra och goa Linda för ett gott skratt!
Fortsätter det så här lär jag bli 237!

Kram T


Kommentarer
Postat av: Sofie

Hahaha åå jag älskar att läsa kommentarer från barn. guud va man skrattar!

2010-11-20 @ 09:56:18
URL: http://lindasofie.devote.se

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0