Inte som ni tror!

Jag har fått flera samtal om vad det är för något vi hemlighåller... Jag kan säga att det lät helt anorlunda i mitt huvud när jag skrev det än när ni andra läste det! Haha! Jag är alltså INTE gravid! Inte vad jag vet iaf! =)
Efter som att vi har pratat med dom hemligheten berör så kan jag berätta att det inte är värre än att flickorna ska byta förskola. Det är ju stort för dom. För oss oxå för den delen. Vi är verkligen suuuuper nöjda med den förskolan dom går på men vi har vägt för och nackdelar och besämt oss för att vi byter iaf. Jag håller tummarna för att nästa inskolning går lika smidigt som den här gjorde. Men det behöver den ju inte göra och det var med ganska stor ångest vi skrev på och skickade in papprerna... Vi vet med säkerhet att den nya förskolan och pedagogerna där är fantastiska så vi håller tummarna för att flickorna ska gilla läget!
Det blir ju vad man gör det till, right?

Efter att familjen gått igenom magsjukan känns alla lite klena faktiskt. Stella gråter och vill inte bli lämnad på förskolan. I morse satt hon i mitt knä, med sitt ansikte mot mitt och grät krokodiltårar. Hon upprepade  "Du får inte gå till jobbet mamma! Du får inte gå till jobbet mamma!" om och om igen... Efter ett tag insåg hon att hon inte riktigt fick den reaktion hon var ute efter och då tog hon tag i mej, tittade på mej med tårfyllda ögon och sa "snälla mamma, ta med mej hem." Jag kan ju säga att det inte är helt lätt att göra som jag så många gånger sagt till andra föräldrar att göra... "Det är bara att visa att det är okej. Förklara att du ska gå när det är aktuellt och bygg inte upp ett STORT avsked osv..." Tjena, jag ville ju bara gråta lika stora tårar som hon gjorde, packa ihop allt och dra hem! Men det gjorde jag såklart inte. Jag grät inte för ens jag var utom synhåll. Det fina i kråksången är två saker. 1-Den fantastiska syskonkärleken. Nikki som är glad när det är dags för avsked går fram och klappar sin storasyster på kinden och hyschar tröstande som jag brukar göra när någon av mina barn är ledsna. Det är fint att se! Och 2-När jag ringer en stund senare är hon glad och när jag senare kommer för att hämta vill hon inte gå hem!

Jamie är lycklig över att vara frisk! Han njuter av dagarna i skolan med sina kompisar! Vi har köpt vitaminer till honom som han ska få ta ett tag framöver. Han har ju varit mest drabbad med alla sina "halsflussar"... Hela familjen behöver egentligen vitaminer så sjuka som vi är jämt. Dumt att jag inte köpte det direkt.. Får fixa det till helgen...

I morgon är det fredag. Det innebär fredasmys med familjen! Ljuvligt!
Nu ska jag läsa lite. Sista sidorna på sista Twilightboken. Jag har avverkat alla 4 böckerna på en vecka! Sjukt bra böcker! Jag har lite panik... Vad gör jag när jag läst sista sidan? Börjar om med första boken igen?

Vet fortfarande inte vart kameraladdaren är...


Kram T


Kommentarer
Postat av: mia universums stoltaste farmor

Farmor mia saknar bilder. Har du hittat kameran Tina? Det är så himla kul att läsa din fina och roliga inlägg:-) Kram Mia

2010-10-23 @ 22:17:04

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0