Jag som skulle vila...

Fick en energikick och började tvätta fönster istället. Det var Stisses jobb egentligen men jag har ju varit hemma med Nikki så något måste man väl åstakomma iaf...
 
Stella ville inte riktigt gå till förskolan idag. Hon var trött. När jag hade hämtat kläder till henne låg hon fortfarande och snuttade på sin flaska i soffan. Jag ber henne snällt -"Stella kan du sätta dej upp lite så jag får hjälpa dej med kläderna?" Hon sätter sej upp med en uppnosig min och svarar "Inte nu mamma, du får vänta! Ser du inte att jag dricker min nenne nu??" Både jag och Jamie hade svårt att hålla oss för skratt! Hon är så stor!

När jag hade lämnat de två äldsta barnen gick jag och Nikki hem. Vi tog det lugnt och hon var ganska pipig hela fm. En av läkarna jag pratat med under dagen sa att hon skulle få lite hostmedicin och att det var bra om hon rörde på sej lite, så att slemmet skulle "flytta på sej" innan natten. Så efter hon hade sovit middag tog vi en promenad i hamnen. Vilket härligt väder det var!!! Sol och varmt! Vi gick längs vattnet och Nikki var överlycklig! Hon älskar vatten och båtar så hon stannade hela tiden. Tittade och skrek DÄR! Tyvärr orkade hon bara typ 10 minuter sen grät hon ända tills Stisse kom och hämtade upp oss för att åka till affären. Pluttis!

Idag blev det tacos till middag! Alla åt som hemlösa! Stella upprepade hela tiden -DET HÄR ÄR GOTT! DET HÄR ÄR GOTT! Det kändes härligt eftersom hon knappt har ätit den senaste veckan... Efter middagen blev det lite mys för tjejerna som går och lägger sej tidigt. Dom fick en liten skål med mys och tittade på bolibompa! Vi byggde en liten koja och dom fnissade och busade där inne. Under tiden hjälpte Stisse Jamie med lite matteläxa. Det gick jätte bra! Dom har börjat med klockan och Jamie kunde mycket mer än vi trodde! Heja dej Jamie!

Vi nattade tjejerna straxt innan sju idag. Dom båda var helt slut. Efter det tände vi massor av ljus, dukade fram allt godis och satte på filmen NARNIA. Den är sjukt bra! I love it! Jamie älskar den oxå! Det har varit en supermysg kväll! Vi hoppas på att lilla Nicole får sova gott i natt och mår bättre i morgon...



Det vart plötsligt väldigt tyst bakom min rygg och när jag vänder mej om hittar jag Nikki så här.
Hon är vår lilla galning!


Svart är Stellas nya favoritfärg...


Gullefjun!


Med raska steg är Stella på väg hema från fsk.


En midre pigg tjej... Eller två förresten...




Hm....


Söta vänsterhänta tjej...


Spiderbaby!


Liten vandring i hamnen.


DÄR!


Kikar lite...


Matteläxa!


Fina Jamie!


Trots middag kvar runt munnen och en färsk bula i pannan är hon söt som socker!


Här har kojan krachat! Det gör inget, vi brottas! sa stella!


Å pussas! =)


Ja det var väl allt för idag...
Lite få bilder på Jamie tyvärr. Han vill inte alltid vara med bild och det måste ju respekteras.

Ta hand om er!
Kram T


Kommentarer
Postat av: Liza Zetterberg

Åh.. vilken fin familj ni är!

Kan inte låta bli att tycka det ser mysigt ut när Jamie och Stisse sitter och gör matteläxan. Duktiga fina Jamie! Du är så duktig på att uppdatera Tina! Alltid lika roligt att läsa!

Ta hand om er och hoppas lilltjejen blir frisk snart. Kram till er

2010-09-25 @ 17:41:53
URL: http://treskablifyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0