Tjolahopp!

Tack snälla Sofie för den fina kommentaren. Den värmde! <--- Sofie är en av mina fantastiska kollegor!
Som jag sa det tidigare inlägget känns det inte så kul att behöva vara hemma från jobbet direkt efter jag haft 2 veckors föräldraledighet... Jag trivs så himla bra och jag vill verkligen jobba. Men precis som Sofie skrev, familjen går först. Det vet jag.
Men det värmer alltid att höra det av andra. Jag är glad och väldigt tacksam för mina fina jobbarkompisar! Jag har faktiskt aldrig haft ett jobb där jag kännt mej hemma redan efter någon vecka. Jag har heller inte haft ett jobb där alla är så positiva, glada och omtänksamma! Min syster var där och extrajobbade lite och hon upplevde det precis på samma sätt!

Vilken härlig dag det har varit! Mestadels har jag njutit av det från insidan av vårt hem dock. Men men, man kan inte få allt! Jamie är pigg som en en mört men har ju sin svinkoppa kvar. Det är tydligen väldigt smittsamt så vi kan inte hänga med andra, men han mår faktiskt helt okej. I morgon ska vi till VC och lämna hans morgonurin så att vi får ett riktigt svar på varför det var som det var med urinen sist och om det är kvar. Om vi har tur, får vi ett riktigt svar vill säga.

 Idag var Stisse och köpte och monterade ihop vårat nya vardagsrumsbord!
I LÖÖÖV IT! Vitt, vitt, vitt!
Snart har vi bytt ut alla möbler i vardagsrummet! 
När jag frågade vart vi skulle göra av det gamla bordet kom Stisse med den briljanta idén att Jamie skulle får gå lös på det! Ut med bord och unge på balkongen och fram med snickarlådan. Här skulle pangas lite! Trodde jag... Det vart en massaker! Jamie blir som förbytt när han får gå lös på det här sättet! Helt galen! När jag tänker efter kanske jag oxå skulle gilla det... Lite ilska har väl alla inneboende? Att bli av med den kan väl aldrig vara fel? =P



Här ryker bordsbenen! Ser ni att dom fnissar åt något? Fint...


Bank, bank..


Fina dom är, mina killar!


Här någonstans tog bank, bank slut och blev till en massaker istället...


Stisse var rädd om sina fingertoppar som var på "fel sida" av bordet...



För att säga något om tjejerna kan jag ju meddela att dom är tokförkylda. Främst Nicole. Hon tappar rösten av och till och näsan hennes är lika röd som rudolfs (inte riktigt men snart om den inte slutar rinna). Vi äter grönsaker och frukt i massor och hoppas på det bästa! OM dom blir sjuka har jag pratat med min syster. Hon kanske kan ta dom en dag eller två iaf. Hur är reglerna på försäkringskassan? Kan hon vabba för mina barn? Det vore bra! Någon som vet?


Nikkis nya grej. Hon ska få saker gjorda med fötterna...


En förkyld liten tjej åker båt i min nya fina korg!


Nöjd är hon oxå! (obs Stella i soffan=)


Nä, nu ska jag faktiskt sova...
Ta hand om er!


Kommentarer
Postat av: Anonym

2010-09-21 @ 10:20:18
Postat av: sara

Du kan överlåta "vab" till nån annan medan du själv jobbar. Helt ok.

Läs mer här http://www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/barnet_sjukt/tillfallig_foraldrapenning



Kram å tack för fin blogg!

sara

2010-09-21 @ 10:23:01
URL: http://zarrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0