Stella blir snart 3!!

Jag satt och och diskuterade med Stella över mellis. Vi pratade om väder och vind och kom sen in på hennes kommande födelsedag. Detta är ju något hon väntat på väääldigt länge. Så fort någon i vår närhet fyllt år frågar hon -Är det min tur nästa gång? Nu äntligen är det hennes tur  nästa gång. Vi räknar ner dagarna!
Bestämd som hon är har hon helt klart för sig hur hennes dag ska gå till. 

Här kommer bestämmelserna över hur saker och ting ska gå till:

Hon ska bjuda på en jordgubbstårta samt bullar som hon, Jamie och farmor har bakat.
Inga kakor.
Hon vill bjuda på jordgubbsaft. Men farmor och Leffe får dricka juice.
Hon ska ha en blå ballong.
Nikki får en röd.
Jamie får oxå en röd.

Här kommer hennes önskelista:

Hon vill ha likadana glitterskor som wilma. (wilma är en kompis på fsk)
Att Jamie ska vara hemma.
En röd cykel.
En röd klänning.
En lillebror.
En svart liten mus.

Det mesta går nog att ordna. Lite knepigt att fixa en lillebror kanske. Det blir lite tidspressat om man säger så. Och en svart liten mus... Njae.. Det räcker med att vi har fiskar och en hund tycker jag. Vi kallar ju vår hund får Molly mus. Det duger kanske om vi skaffar henne en svart peruk?...

Våran lilla Stella. Vi satt hela familjen och tittade i fotoalbum igår. Vi tittade på bilder från när Stella var alldeless ny. Va tiden har gått fort! Från att bra ligga och titta på oss med stora ögon med sin underbara mohawk har hon plötsligt blivit klok som en bok och fått hår ända ner på halva ryggen! Här om dagen visade hon stolt upp att hon kan dansa bugg. Vart hon har lärt sig det har vi ingen aning om men både jag och Stisse stod som två fågelholkar när hon körde helt klockrena buggsteg! Vår stora fina tjej, väx inte för fort är du snäll.



Första mötet med vår tjej. Det var magiskt. Äntligen fick vi hålla henne i våra armar!


1 år och älskar att gunga!


Fyller 2 och är lite förvånad över alla paket och uppståndelsen kring henne!     


Vår stora, bestämda tjej fyller snart 3!
Här leker hon med mjöl. Det är roligt att ösa och fixa med.






Nu har jag laddat över alla bilder från kameran. Det var över 200 bilder. Jag ska lägga in dom. Snart.
Kram T






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0