Efter ett dygn....

av barnledighet känner jag mig som en ny männsika. 12h sömn för andra dagen i rad har verkligen gjort sitt. I fredags eftermiddag hade vi kalas för Stella som fyllde 3 år. Efter gästerna hade gått somnade jag som en stock på soffan. Helt påklädd och halvt död låg jag där tills Stisse kom och väckte mig. Han hade somnat när han nattade barnen. Jag gjorde iordning mig för natten så där slarvigt som man gör när man nästan är död. Sen somnade vi båda om i sängen och vaknade inte för ens barnen vaknade vid 08 på lördag morgon! På morgonen åkte Stella och Stisse  på frukostkalas hos en kompis på förskolan medan jag och Nikki åt frukost i lekrummet. Efter det kom Pelle och Annika med lilla söta Julia. Glömde helt att ta kort på underverket. Men det kommer fler tillfällen. På em. kom Leffe och Mia och hämtade flickorna. Dom skulle sova där och var väldigt taggade. Vi tog sällskap ner till bilen och dom vinkade glatt av oss när vi gick åt varsitt håll. Det är så fantastiskt skönt att både tjejerna och vi känner sån trygghet i Mia och Leffe. Vi ringde faktiskt inte och kollade en enda gång under kvällen. Vi tänkte att är det något så ringer dom oss.
Jag och Stisse köpte hämtmat, hyrde film och köpte massa godis. Sen hade vi en lugn och skön hemma kväll. Sen marathon sov vi i 12h. Vi vaknade 12.30. När hände det senast egentligen!??! 
När tjejerna kom hem var vi helt färdiga med "ensamtiden" och hade till och med börjat längta! Fina, fina ungar!
I morgon kommer Jamie hem! Han har stukat foten och går på kryckor. Det hände i fredags i skolan. Han var här på kalaset på fredag em. och var nästan som vanligt. Han haltade lite men åt tårta, skrattade, hjälpte Stella med presentöppning, tjatade lite om att få gå till en kompis... När Stisse skulle skjutsa honom till hans pappa började han klaga lite och tog motvilligt emot en alvedon. Sen hade det bara blivit värre och han var tvungen att åka till doktorn. Pluttunge! Kryckor och allt...


Presentöppning!


Fina Billy leker med lilla Molly!


Fina Millo och Lilla freja!


Alla barnen var väldigt imponerade av att Estelles säng var så högt upp!
Det vart bästa lekstället!


Jonathan och Felicia!


Han inte med att ta kort när hon blåste ut ljusen.
Men jag han dokumentera när hon hade plockat av dom =P


Farfar Bosse och Stisse!
Visst är dom lika!!!



Världens goaste Ingela!


Bästisarna!


Amm...


En nöjd 3-åring!



En söt 1,5 åring!



Frukost i lekrummet!


Soldyrkare!



Nu är Det VÅR!




Finns det solisar till hundar?









Det var vår helg...
Kram T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0