Jag var på ett möte idag!

Precis under mötet kändes allt helt förjävligt faktiskt. Men nu i efterhand så känner jag... Fasen van bra!
Stisse kommer att bli glad när han kommer hem. Han kommer att möta en tjej med lite fighting spirit. Nu jävlar!

Jamie förvånade och imponerade i eftermiddags!
Vi höll på med rimmord medan jag plockade av efter middagen. Vad rimmar på hatt? Vad rimmar på kran?.... 
Sen kom han med en knepig en...
Vad rimmar på mjölk?
Någon som kan? Näe, inte jag och inte Stisse heller.
Då kliver ungen upp ur stolen för att sen slå sig ner framför datorn.
Där efter googlar han. SJÄLV!!
"Rimmar på mjölk"... skriver han. WHAT!?! När blev han så stor???
Detta fick han fram:

I det svenska språket finns faktiskt inga ord som rimmar på mjölk. Ibland kan ord rimma där endast de två sista bokstäverna i orden är lika. Detta är dock svårt för ordet mjölk. Man får använda sig av nödrim som t.ex. "fölk" som i "Vanligt fölk dricker mjölk". Fölk är alltså en dialektal version av ordet folk.

När han fått fram det svaret säger han "just det, jag undrar vilken bok Astrid Lindgren skrev först."
Sen googlade han det oxå.
Svaret på det är Britt-Marie lättar sitt hjärta, den kom ut 1941 för den som undrar =)

Jamie, både jag och Stisse vart väldigt imponerade av dig ikväll! Plötsligt gick du från liten till stor på en sekund! Nu kan du googla själv!

Stella verkar må lite bättre idag. Vet inte om det är claritynet som gör sitt eller om hon börjar få krafterna tillbaka. Natten till idag sov hon ju 14h i sträck. Vore kanske underligt om hon inte blev piggare efter den skönhetssömnen!
Nikki gör hyss efter hyss... Det är det hon gillar bäst just nu. Retas med mamma och pappa eller vem som än är i närheten. Det är tur att hon är så söt! =)



Ta hand om er!
Kram T



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0