Söndag...

Familjen ligger i soffan och tittar på Madicken. Kan det bli bättre!?

Igår var flickorna hos farmor och Leffe medan Stisse, jag och Jamie var på Hovet och tittade på AIK-Modo. Det var roligt men framför allt mysigt att göra något själva med Jamie! Jamie och Stisse njöt av tillvaron medan jag satt och höll i mej i stolen av rädsla för att ramla ner. Fasen va högt det var! Vi satt näst högst upp! Efter ett tag kunde jag slappna av så pass att jag kunde äta min kladdkaka och resten av snarret. Sport har ju aldrig varit min grej och till och från märkte jag hur tankarna flög iväg.. Jag tänkte på inredning och hur fin hallen kommer att bli när Stisse målar om den. Plötsligt ställer alla sig upp och vrålar -JAAAAAA! och jag inser att jag missat ett mål. Alla utom jag verkade vara programerade på på samma sätt. När pucken nästan gick in sa hela arenan samstämmigt -OOOOH! När Modo gjorde mål hördes -NEEEEJ....
Sen skrattade Jamie och Stisse åt mig när jag ifrågasatte mobbingen som försegick. Jag menar, är det okej att hela arenan skriker -Modo är kärringar! om och om igen, när en Modo-spelare får en tackling så att han knappt kan ta sig upp? Eller att bua ut hela laget när dom kommer in på isen? Jag trodde att om man sportade var man utanför mobbingens gränser. Där var man trygg. Alla spelar för att det är kul. Ibland vinner man och ibland förlorar man. Men varje gång man kliver på isen gör man det för att det är roligt... I slutet av matchen hade mina inredningstankar skingrat sig och jag hängde med lite. Det är kanske kul iaf... Jag rycktes med av allas glada skrik och skrek jag me, -Modo är jävla kärringar! Näe, inte riktigt.. Men vi hade roligt. Tillsammans.
Hur som helst var Jamie och Stisse väldigt glada i hågen när vi gick där ifrån. 5-3 till AIK.
På vägen hem tog vi ett beslut. Den här gången var det Stisse som hade bestämt att det blev hockey. Nästa gång är det min tur att hitta på vad vi ska göra på vår "Jamie-tid"! Efter det får Jamie överraska oss med något han har besämt! 

Nu är jag stel som en 85 åring efter att jag suttit här lite för länge.. Skönt att kroppen fungerar som den ska...
Dags för "morgongympa"...

Kram T



 


Kommentarer
Postat av: Stisse

Sport är lika med passion älskling.....där hatet och kärleken slåss om störst plats hela tiden och det är det som är det underbara med det hela! Gnaget är bäst och Modo är kärringar, det vet ju alla. Nästa gång jag får bestämma vad vi ska göra ska jag ta med er på en match i globen så får vi se vad du tycker om utsikten från etage 7 chickenbabe:)

2011-02-01 @ 00:17:58
URL: http://minafinatre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0